Potraviny a výživa

Leto je čas, kedy ľahké oblečenie neúprosne nastavuje zrkadlo vášmu jedálničku. V snahe spáliť kilá, ktoré sa nahromadili počas chladnejších mesiacov, mnoho žien siahne po zúfalých riešeniach. Internet je plný „zaručených“ rád, ako schudnúť. Niektoré z nich sú celkom bizarné, iné nebezpečné, ďalšie zas pomáhajú marketingu. Ako sa v tejto spleti informácií nestratiť?

Sú to potraviny s vysokým obsahom nutričných látok v prirodzenom a synergickom komplexe, ktoré boli upravované minimálne a výlučne celkom šetrnými technológiami, zachovávajúcimi obsah enzýmov, vitamínom a ďalších živých látok.

Každý kto sa len trošíčku zaujíma o zdravú výživu a nie je mu ľahostajné vlastné telo, dobre vie, že tvaroh nie je len náplň do koláčov a buchiet.
Vyrába sa z tepelne ošetreného kravského mlieka. Základom výroby je zrážanie mlieka kyselinou mliečnou, ktorá vzniká z mliečneho cukru (laktózy) pôsobením kultúr kyslomliečnych baktérií.

Pojem život v USA sa častokrát spája s nezdravou životosprávou, rýchlymi občerstveniami, veľkými porciami či litrami Coca-coly. Avšak Spojené štáty americké majú široký výber potravín, pokrmov, reštaurácií či maškŕt, od tých pre naše telo zdravších a ľahšie stráviteľných, až po tie, ktoré sme uvádzali vyššie.

Prirodzeným a najlepším zdrojom výživy pre dieťa je samozrejme materské mlieko. V súčasnosti niet pochýb o jeho prospešnosti pre zdravý vývin a rast dieťaťa.

Akrylamid je chemická látka, ktorá sa prirodzene tvorí najmä v škrobnatých potravinách počas tepelného spracovania potravín pri vysokých teplotách (napr. vyprážanie, pečenie). 

Ťažko povedať či už pradávni ľudia vedeli o zdravotných účinkoch želatíny na organizmus. Faktom ostáva, že pri príprave jedál zužitkovali zo zvieraťa všetko, čo sa dalo kosti, chrupavky a kože.

Vianočné sviatky už opäť klopú na dvere a okrem rodinných chvíľ a pokoja prinášajú so sebou aj pokušenie skonzumovať množstvo dobrôt, ktoré sa objavia na stole. Pre mnohých z nás sú Vianoce obdobím boja samého so sebou a obdobím prejedania sa.

Každoročne poukazuje na problematiku globálnej potravinovej bezpečnosti a nedostatku či dostupnosti potravín vo svete. Deň 16. október ako Svetový deň potravy alebo Svetový deň výživy sa zapísal do dejín v roku 1979 a je uznávaný vo viac ako 150 krajinách po celom svete, vrátane Slovenska.

Pri návšteve supermarketu sa stále sa stretávame s javom, že rodinka si vezie plný vozík rôznych sladených balených vôd. Samozrejme, netreba zabúdať na pitný režim, ale je dobré zaháňať smäd práve takýmito umelo sladenými limonádami?

Vysoké letné teploty dokážu ľudský organizmus zničiť viac, ako fyzická námaha. Pocit smädu je varovným signálom pri značnom nedostatku vody v organizme. Človek by si mal dopĺňať tekutiny priebežne a ešte predtým, ako sa dostaví pocit smädu.

Červený melón, jahody, maliny, žltý melón a marhule, zo zeleniny najmä uhorky, paradajky či tekvica. To sú víťazné druhy ovocia a zeleniny v „súťaži“ o najvyšší obsah vody.

Odporúčame