Potraviny a výživa

Drobučké chia semienka s jemne orieškovou príchuťou sú nielen unikátnym zdrojom energie, ale aj obrovskou zásobárňou potrebných živín. Získavajú sa zo šalvie hispánskej. Jej semienka sa veľmi podobajú ľanovým semenám, len sú podstatne menšie a drobnejšie.

V predaji sú potraviny, ktoré nášmu telu neprospievajú a nič dobré mu ani neprinášajú. Ak povieme že mu škodia, nie sme od pravdy vôbec vzdialení. Niektoré umelo vytvorené a do jedál pridávané látky, sú vyvinuté iba na zvýraznenie chuti, udržanie čerstvého vzhľadu, alebo na predlženie doby uskladnenia a konzumácie potraviny.

Aj v našej modernej dobe sa máme stále, čo učiť od našich prarodičov. Zaspomínajte si, keď ste boli malými deťmi, čím začínala vaša mama, alebo babka liečbu choroby, alebo zoslabenia organizmu. To bolo jedno, či sa jednalo o prechladnutie, chrípku, únavu po ťažkej práci.

Najbohatším prírodným zdrojom antioxidantov zvyčajne bývajú výrazne až do čierna sfarbené ovocie a zelenina. Pre zachovanie zdravia sa odporúča ich denná konzumácia.

Z malej karfiolovej hlavičky sa šľachtením podarilo dospieť k dnešnej veľkej bielej karfiolovej hlave. A nielen to. Existuje viacero farebných odrôd od tradičnej bielej cez zelenú, ružovú až po fialovú odrodu.

Už pradávna kozy poskytovali mlieko aj tej najchudobnejšej vrstve obyvateľov. Toto mnohokrát nebolo iba zdrojom obživy, ale aj zdroj ktorý prinavracal zdravie a silu. V dnešnej vyspelej dobe sa stále viac a viac hovorí o pozitívnych účinkoch tohto bieleho nápoja.

Pre veľkú skupinu ľudí je zber húb dôležitou súčasťou pohybovej aktivity a duševnej relaxácie. Mnohí z vás určite poznáte ten skvelý pocit, ako je príjemná ranná rosa, vôňa lesa, čerstvý vzduch a džavotavý spev vtákov. V ruke košík a pred vami poriadny lesný nerovný terén, ktorý s ľahkosťou zdolávate a pozeráte, kedy zbadáte prvý dubáčik, alebo inú jedlú hubu.

Súvislé popínavé ostnaté porasty černíc sa najčastejšie tiahnu po okrajoch slnečnej časti lesov a hájov.

Krík plný tmavofialových až čiernych plodov ohlasuje koniec leta a začiatok jesene. Práve teraz je ideálny čas zberu, lebo ich liečivá sila naozaj stojí za povšimnutie.

Určite viete, že čučoriedky patria medzi jedno z najzdravších ovocí na svete. Okrem toho, že majú vynikajúcu chuť, doplnia organizmus vitamínmi, antioxidantmi a potrebnými minerálmi. Čučoriedky sú veľmi vhodným ovocím pre diabetikov, mierne znižujú hladinu cukru v krvi. 

Patria k najstaršiemu bobuľovému ovociu. V dnešnej dobe existuje veľmi mnoho pestovaných odrôd, ktoré sa líšia nie len tvarom, ale aj svojou farbou. Okrem tradičnej červenej môžete na trhu natrafiť aj na biele, žlté, ružové, ale aj fialové odrody malín.

Egreš je bohatou zásobárňou vitamínov a minerálnych látok. Priam prekypuje vitamínmi. Obsahuje veľa pektínov, vitamín C, E, B1-B6, karotén, draslík, vápnik, horčík a pomerne veľa železa. Dôležitý je vysoký obsah kremíku, ktorý zaisťuje pevnosť tkanív a zbavuje telo ťažkých kovov.

Malé bobuľky čiernych ríbezlí vyznačujú sa typickou nezameniteľnou zvláštnou aromatickou vôňou a chuťou. 

Práve toto je dôvod, prečo ich veľa ľudí "zatracuje" a nemá záujem o toto výnimočné bobuľové ovocie.

Odporúčame