Potraviny a výživa

Sú výborným zdrojom omega 3, 6, a 9 mastných kyselín, vlákniny a proteínov. Konopné semienka majú silné účinky. Poznáte aké?

Máte zdravotné problémy a radi by ste ich natrvalo odstránili? Únava po jedle, zlé trávenie, či priberanie na váhe - to všetko môžu spôsobovať zlé stravovacie návyky. Ako ich odstrániť? Pomôcť vám dokáže výživový poradca. Poďme sa pozrieť na 5 dôvodov, prečo sa ho oplatí osloviť.

Naši predkovia grilovanie spoznali pravdepodobne po tom, čo blesk spôsobil lesný požiar. Trochu zvieracieho mäsa upečeného v tomto ohni bola pre nich voňavá lahôdka. Vtedy začali naši predkovia prichádzať na to ako manipulovať s ohňom pri varení jedla.

Vitamíny skupiny B sú, ako všetky ostatné skupiny vitamínov, dôležité pre optimálne fungovanie nášho tela. Tieto vitamíny pomáhajú zahnať únavu, ovplyvňujú výkonnosť a metabolizmus. Ako ich správne prijímať a ktoré vitamíny sú najdôležitejšie?

Menej známy včelí produkt, ktorý má pre organizmus neoceniteľné účinky. Poznáte včelí peľ?

Exotické ovocie s množstvom prospešných živín. Vyskúšajte sladké hurmikaki a dochuťte si ním šaláty, cestoviny alebo jogurty.

Ovocie, ktoré je nesmierne bohaté na živiny a pomáha pri regenerácii a hojení tkanív. O účinkoch ananásu sa oplatí vedieť.

Kvalitné jogurty majú na naše zdravie významný vplyv. Prečo by sme ich mali doplniť do jedálnička a ktoré sú najvhodnejšie?

Vajcia sú výživnou potravinou, niektorých však odrádza riziko, že môžu zvyšovať cholesterol. Škodia, alebo prospievajú?

Bez lepku, bez laktózy, bez čokolády, niekedy dokonca aj bez ovocia či zeleniny. Aj s takýmito stravovacími obmedzeniami sa musia v dnešných dňoch čoraz častejšie pasovať nielen dospelí, ale aj deti.

Správnym skladovaním dosiahnete, že vám suroviny budú dlhšie slúžiť. Viete, ako docieliť, aby vám dlhšie vydržali čerstvé?

Nafukovanie brucha alebo bolesti v žalúdku dokážu potrápiť mnohých ľudí. Príčinou môže byť zlá kombinácia potravín alebo priamo intolerancia na niektoré z nich.

Odporúčame