Potraviny a výživa

Fermentovanie predstavuje jednoduchý spôsob, akým je možné spracovať úrodu, ktorá vám zostala navyše. Okrem fermentovania mliečnych výrobkov a zeleniny môžete skúsiť fermentovať aj ovocie.

V lete nám padne vhod niečo ľahké a chutné. Do jedálnička je ideálne zaradiť veľa ovocia a zeleniny a využiť najmä ich sezónne druhy.

Dobrá káva nikdy nie je zlá. Naopak, môže to byť vykúpenie a zároveň zážitok pre zmysly. Ale skutočne sú káva s pôvodom a rôzne špeciálne edície kvalitnejšie ako komoditná káva?

Vyskúšali ste už takéto raňajky z fermentovaných ovsených vločiek? Poradíme Vám, ako si pripraviť skvelé a zdravé raňajky. Príprava je veľmi jednoduchá, rýchla a výsledkom bude skvelé a zdravé jedlo.

Pocit opuchnutých končatín či nafúknuté brucho potrápilo už nejedného z nás. Ak s tým máte dlhodobejší problém, môže ísť o zavodnenie. Nie je to nebezpečný stav, no po dlhšej dobe môže viesť až k zlyhaniu srdca či ochoreniu obličiek. Preto by ste nemali tento stav podceniť.

Káva vás síce nezbaví nadbytočných tukov nejakým zázračným obalamutením kalorických tabuliek, ale môže vám pri chudnutí nepochybne pomôcť. Vďaka káve sa totiž v našom organizme odohrá rad procesov, ktoré majú podporný vplyv a umožňujú nám z chudnutia vyťažiť maximum.

Máte radšej ovsenú, krupicovú alebo pohánkovú kašu? Pripravte si zdravé raňajky a začnite svoj deň.

Nájdete ich vo fermentovanej zelenine, kefíre alebo bryndzi. Probiotiká sú prospešné pre našu tráviacu sústavu.

Ak do jedálnička zaradíme ktorúkoľvek polievku, podporíme svoje zdravie.

Je úplne jedno, či sa na vás počas sviatkov nejaké to kilo nalepilo alebo nie. Dôležité je, aby ste sa cítili dobre vo vlastnom tele. Ak by to chcelo menšiu zmenu, prinášame užitočné tipy, ako rýchlejšie spaľovať tuky a netrpieť pri tom.

Rôzne bylinky aj samotné čajové lístky môžu mať veľkú silu, ak sú správne spracované a premenené na blahodarný nápoj zvaný čaj. Aké čaje sú vhodné na ženské problémy, stres, nespavosť, pri problémoch s trávením?

V zime by sme telu mali dodať dostatok živín a vitamínov. Nemusíme sa nijako obmedzovať a môžeme si dopriať zdravé a chutné jedlá.

Odporúčame