Pohyb a fit

V každom čase je potrebné prispôsobiť pohyb v prírode daným podmienkam. V zimnom období netreba podceňovať terén a je treba dávať pozor na zamrznuté plochy, chodníky na ktorých by sa dalo ľahko pošmyknúť a vážne sa zraniť. 

Možno si aj vy s radosťou spomínate na chvíle letnej dovolenky, keď ste po pláži alebo v okolí bazéna, či jazera chodili na boso. Ten nezvyčajný a príjemný pocit sa naozaj vie hlboko vryť do pamäte.
Okrem pocitu blaha si málokto z nás uvedomí, že bez námahy a iného pričinenia si chôdzou na boso "dobíja batérie" životnej energie.

Leto už máme tu a s ním sú spojené obdobie vysokých teplôt. Extrémne vysoké až tropické teploty prinášajú množstvo rizík, ktoré môžu spôsobiť vážne kolapsové stavy. Horúčavy dokážu veľmi vyčerpať organizmus, ohroziť ho až spôsobiť závažné poškodenia. Ale čo robiť počas horúčav? Ako sa správne správať?

Zjazdové lyže som už vymenila za bicykel a privítala som teplé počasie vo veľkom štýle. Moje cyklotúry na hrádzi ma napĺňajú radosťou a uspokojením a stále sa učím niečo nové. Túto jar som sa dala na bylinkové túry. Čítate dobre. Túry, nie kúry. Tie prídu na rad neskôr. Začalo to tým, že som dostala defekt.

Moderná doba 21. storočia, v súvislosti s veľkými vymoženosťami techniky a motorovej dopravy, nás posúva kdesi do polohy nezdravej pohybovej pasivity, ktorá je dnes výsledkom mnohých civilizačných ochorení.

Či máte lyže Rossignol, Elan alebo Atomic, ak sa chcete stať dobrým lyžiarom, musíte splniť niekoľko základných princípov, musíte prejsť od základov k pokročilejšiemu lyžovaniu a postupným neustálym trénovaním sa z vás stane dobrý lyžiar. Žiadna značka lyží sama o sebe z vás lyžiara neurobí.

Odporúčame