chudnutie behSprávna metóda chudnutia by mala pozostávať z kombinácie pohybu a posilňovania. Ako túto kombináciu „namiešať“ a akým typom pohybu dosiahnete vytúžený výsledok?

Pri otázke chudnutia neplatí tvrdenie, že stačí len pohyb. Aj posilňovanie zohráva pri správnom chudnutí svoju úlohu. Práve zachovanie aktívnej svalovej hmoty je základom pre rýchlejší metabolizmus a spaľovanie tukov. Vypracovaním svalovej hmoty dosiahnete rýchlejšie miznutie tukových zásob – dôvodom je fakt, že svaly svoju energiu berú práve z tukov.

Dôležité je teda kombinovať oba typy aktivít a ideálne tak, aby sa do nich zapájalo čo najviac svalstva. Pohyb, ktorý si vyberiete by mal spevňovať a zlepšovať funkciu pohybového aparátu. Navyše platí, že pohyb má výrazný vplyv na látkovú premenu a dokonca môže zlepšiť náladu.


Ako začať?

aerobik chudnutieNezabúdajte na strečing, pri ktorom sa svaly zahrejú a sú pripravené na aktivitu. Tou by mala byť aeróbna aktivita, po ktorej by malo nasledovať posilňovanie. Šport by sa mal vykonávať aspoň na dobu 20-30 minút.

Najskôr sa totiž spaľuje okamžitá energia a až potom nastáva spaľovanie tukov. Dôležité je určiť si časové maximum, aby sa pohybový aparát nepresilil – maximum by malo byť 50-60 minút.


Druhy pohybových aktivít vhodné pri chudnutí

A tzv. nízkofrekvenčnými aktivitami akými sú túra alebo nordic walking môžete schudnúť. Nejde síce o krátkodobé aktivity, ale tuk sa pri nich páli ako výhradný zdroj.

Pri iných aktivitách, akými sú behanie, aerobik alebo kruhový tréning sa tuk začína spaľovať už po cca 20-30 minútach.

Výraznú skupinu tvoria aktivity, ktoré vyžadujú maximálnu záťaž. Ide o fit box alebo šprinty vonku. Pri nich sa tuk nespaľuje len v priebehu tréningu, ale aj dlhší čas po ňom. Zároveň ide o cvičenia, pri ktorých sa buduje svalová hmota.

 

Prečítajte si aj: S obezitou sa spájajú mnohé zdravotné problémy


Ktoré športy môžete vyskúšať?

  • Behanie – je jedným z najlepších spaľovačov kalórií, je dostupný a nenáročný. Najmä intervalovými šprintmi je možné spáliť veľké množstvo kalórií.
  • HIIT – tréning s vysokou intenzitou, ktorý pozostáva z niekoľkých kôl. V jednom kole odcvičíte niekoľko typov cvičení a potom krátko oddychujete.
  • Tenis – pri tenise sa do aktivity zapájajú všetky končatiny a navyše aj stred tela – zapája sa teda väčšie množstvo svalov
  • Aerobik, zumba, jumping alebo spinning – variabilita a rôzne stupne náročnosti. Aerobik je obľúbenou aktivitou pre dámy, pričom svoj efekt bude mať i 20 minút cvičenia.
  • Plávanie – je vynikajúcou kombináciou kardio cvičenia a silového tréningu v jednom. Pri plávaní sme nútení zapojiť viac svalov pre efektívny pohyb a správne dýchanie. Už po krátkom čase môžete vidieť priaznivé výsledky v rámci telesnej hmotnosti, ale aj kondície.

chudnutie cvicenie


Aké zásady je dôležité dodržiavať?

Zrejme najdôležitejšie je uvedomiť si, že bude potrebné urobiť isté zmeny. Tie zahŕňajú úpravu stravy, ktorá však nebude pozostávať zo žiadnych špeciálnych diét a detoxov, ale z racionálnej a zdravej skladby jedálnička. Zároveň treba dbať na pravidelnosť cvičenia a myslieť na to, že k schudnutiu bude potrebný istý čas. Prvé pokroky sa môžu dostaviť po niekoľkých týždňoch.

Môže vás zaujať:

Kardio cvičenie prináša benefity pre postavu a zdravie

Ploché bruško – ako na to?

autor: redakcia
foto: pexels.com

ZDIEĽAJTE NÁS