zima-pohybV každom čase je potrebné prispôsobiť pohyb v prírode daným podmienkam. V zimnom období netreba podceňovať terén a je treba dávať pozor na zamrznuté plochy, chodníky na ktorých by sa dalo ľahko pošmyknúť a vážne sa zraniť. 

Často si ľudia kladú otázku: Je pohyb vonku zdravý, aj keď sú mrazy? Je vhodné behať, či jazdiť na bicykli? Jazda na bicykli je v zimnom období veľmi nebezpečná a určite sa neodporúča. Hrozí väčšie riziko vážneho úrazu pádom z bicykla a to najmä pošmyknutím. taktiež pri nedostatočnom či nevhodnom oblečení hrozí prechladnutie. Chladom trpia dutiny, respiračné ústrojenstvo, ale aj kĺby.

Preto by sa rozhodne nemal podceňovať správny odev. Teplé a funkčné oblečenie zamedzí prechladnutiu a dodá pocit tepla a pohody. Napriek správnemu oblečeniu, je dobré naplánovať si pobyt na čerstvom vzduchu tak, aby nedošlo k spoteniu a následnému ochladnutiu či presileniu. Pri mrazivom počasí totiž organizmus vydáva viac energie a tak únava prichádza oveľa rýchlejšie. preto pozor aj na dlhé a náročné túry čí výstupy do hôr.

chodza v zime


Nič s nevyrovná pobytu na čerstvom vzduchu. Napriek tomu, že si to človek v pohybe vôbec neuvedomuje, studený, mrazivý vzduch nás po celú dobu ochladzuje.
Akýkoľvek pohyb vonku je zdravý, ale všetko z rozumom. Preto ak máme zimné obdobie, prispôsobme aj naše pohybové a športové aktivity tomuto ročnému obdobiu. Vyberte sa na lyže či bežky, vytiahnite sánky či korčule a doprajte si voľnosť a relax v prírode.

Nezabúdajte na zodpovedajúce oblečenie, aby nedošlo k prechladnutiu a stuhnutiu svalových skupín. Samotný pohyb nám neublíži, ale keď to ľudia preženú, môžu si privodiť závažný úraz.

ZDIEĽAJTE NÁS

Odporúčame