jarNastáva obdobie, ktoré koncom zimy a začiatkom jari väčšina pozná ako obdobie jarnej únavy.
Rýchle prechody sprevádzajúce teplotné zmeny, psychická a fyzická únava dolieha na značnú časť populácie o niečo častejšie ako je obvyklé.

Čím to je? Odpoveď sa priamo ponúka. Krátke dni, posedávanie pred televízorom či počítačom, ďobkanie čipsov, orieškov, opakované večere, pokles vitamínov, nedostatočný prísun čerstvého vzduchu a slniečka, organizmus bez aktívneho pohybu to všetko sa podpisuje pod jarnou únavou až k pocitom depresie.


Ako úspešne predísť jarnej únave


jar1Toto obdobie zvyčajne nastáva koncom februára a končí začiatkom mája. V týchto "kritických mesiacoch" treba dbať o svoje telo viacnásobne, venovať sa mu, počúvať ho a dať mu všetko, čo potrebuje na správne fungovanie. Tak sa dá úspešne predísť jarnej únave a prípadným depresiám.

Dôležité je zvýšiť príjem vitamínov, antioxidantov, minerálnych látok v prírodnom stave najmä z naklíčených semien z ovocia a jarnej zeleniny.

Zaradiť do svojho jedálnička okrem spomínaného aj jedlá bohaté na železo. Odporúča sa pečeň, špenát a strukoviny. Veľkým pomocníkom je vitamín E, ktorý sa nachádza v olivovom oleji, mlieku, vo vajciach a v orechoch.
Nezabúdať na čerstvý vzduch a aktívny pohyb či už formou prechádzky, ak je priaznivé počasie treba telo pretiahnuť ľahkým behom, turistikou prípadne oprášiť korčule alebo bicykel a využiť prvé predjarné slnečné lúče vo svoj prospech.

Určite je vám známe, že slnečné lúče pomáhajú pri tvorbe serotonínu zodpovedného za optimistickú dobrú náladu.
Samozrejmosťou je dostatočné vetranie priestorov v ktorých sa zdržujete.
Zbaviť sa nahromadených toxínov v tele, ktoré sa v organizme usadili počas zimných dní v podobe prečisťovanej detoxikačnej kúry alebo saunovaním prípadne striedaním vlažnej a teplej vody pri sprchovaní, čím sa nielen otužujete organizmus, ale posilňujete si i imunitu.
Veľmi dôležitou súčasťou je dodržiavanie pitného režimu. Telo teba dopĺňať tekutinami. Ideálnymi nápojmi je čistá voda, bylinné odvary slúžiace na očistu tela (žihľava, púpava lekárska, breza, cesnak medvedí ai), zelené čaje, ovocné a zeleninové šťavy alebo minerálne vody (zdravšie sú nesýtené).

Vyskúšajte čajovú zmes z brezy, žihľavy a púpavy lekárskej. Pokiaľ denne vypijete jeden až dva litre tohto čaju, prečistí sa vám krv, zažívací trakt a zrýchli metabolizmus. Táto kúra by mala trvať aspoň dva týždne a výsledok nielen uvidíte, ale hlavne pocítite.

 

 korcula1

 

Ak ste sa rozhodli predísť, alebo skoncovať s pocitom jarnej únavy treba pozitívne nastaviť svoju myseľ a sústrediť sa na pekné veci okolo seba, ktoré ponúka prebúdzajúca sa príroda a slnečné lúče.

 

 Rebecca

 

Odporúčame