pohyb v_kazdom_vekuVäčšina z nás chce lepšie vyzerať, dobre sa cítiť a hlavne byť zdravý a to v každom veku.
Pre niekoho veľká zmena v jeho zabehnutom životnom štýle, no pre iného iba menšia korekcia a dodržiavanie pár zásad, ktoré skvalitnia jeho zabehnutý život.


Pár krokov na ktoré treba dbať vo svojom živote a výsledok sa určite dostaví


Jedzte zdravo

  • Konzumujte prírodné potraviny bez rôznych chemických konzervantov, dochucovadiel a farbív.
  • Polotovary a rýchle občerstvenie zameňte za domácu pestrú varenú stravu s použitím viacerých druhov potravín s obmedzením tukov (bez vyprážania) a vylúčením nepotrebných cukrov (koláče, zákusky).
  • Zeleninu (surovú, dusenú) a ovocie konzumujte v neobmedzenom množstve.

 zdravsie jedlo

 

Tip: Zeleninový šalát s olivovým olejom, žiadna majonéza či smotanový dresing, dbajte na svoju pečeň. Na svoj šalát radšej použite trochu parmezánu a čistý panenský olivový alebo iný olej lisovaný za studena. 


Viete že: 2 lyžice olivového oleja denne, znižujú riziko rakoviny hrubého čreva cca o 30% a riziko infarktu cca 40%.


Zaraďte si do svojho jedálnička pár vlašských orechov alebo mandlí denne, obsahujú kvalitné tuky, antioxidanty, bielkoviny a aminokyselinu arginín (nie pražené a solené arašidy).

Chránia pred aterosklerózou aj erektilnou dysfunkciou.


Ovsené vločky denne postačujú 4 lyžice denne. Obsahujú látky, ktoré znižujú hladinu cholesterolu, cukru i inzulínu v krvi, podporujú celkovú imunitu aj hygienu hrubého čreva, zlepšujú mentálnu výkonnosť.


Zabudnite na všetky drastické diéty, kvalitná a vyvážená strava je kľúč ku zdraviu a vitalite.


Vymeňte produkty z bielej múky za zdravšiu verziu (celozrnný alebo grahamový chlieb a pečivo).


Nevyjedajte, na zdolanie stresovej situácie alebo zahnanie nudy, to nie je ten najlepší spôsob. Majte na pamäti každé sústo, ktorým si vyplníte čas medzi jedlami, sa vám ukáže na postave. Majte po ruke nesladené sušené ovocie, jogurt, banán, grahamový rožok, vlašské orechy, mandle, alebo horkú kvalitnú čokoládu.

V každom prípade sa správajte rozumne, ako človek.


Beltov zákon dĺžky života: "Čím dlhší opasok, tým kratší život".

Veľké brucho znamená stukovatenú pečeň (steatóza), naozaj je to skratka a veľký krok a kratka k cintorínu. Starajte sa  a odtučňujte svoju pečeň, ale rozumne - bez diét!

Nič, čo je drastické, nie je dobré pre organizmus.


Na večeru jedzte menej, obvod pásu by sa mal zmenšovať.

 

stihlost

 

Nezabúdajte aj na veľmi potrebný vitamín D. Jeho nedostatok má priamy vplyv na viaceré ochorenia. Pri opaľovaní  hrozí vznik melanómu a tiež jeho nedostatok v tele prispieva ku vzniku rakoviny hrubého čreva, prsníka, prostaty a iných ochorení (astma, hypertenzia).

 

Dôležitou kapitolou v zdravom životnom štýle je užívanie drog v akejkoľvek forme marihuana, tabak, alkohol.., poškodzujú nie len pamäť ale aj mentálnu výkonnosť. K zdravému životnému štýlu tieto komponenty rozhodne nepatria!

 

nahlad cajPitný režim, to znamená neochutená neperlivá čistá voda.

  • Všimli ste si koľko tekutín vylučujete a koľko ich prijímate? Tak k tomu si ešte pripočítajte, čo ste vypotili a vylúčili dychom cca 1 a 1/2 šálky.
  • Odporúča sa hneď ráno nalačno vypiť 2 šálky vlažnej vody alebo nesladeného bylinkového čaju, je to na doplnenie tekutín vylúčených počas spánku.
  • Počas dňa si dávajte pozor, aby ste nepociťovali smäd. Tekutiny treba dopĺňať oveľa skôr, ako nastane táto situácia.

Voda zlepšuje krvný obeh a vyplavuje z tela toxíny.


Spánok - veľa myšlienok, veľa práce, veľa podnetov a ešte viac starostí a stresu z toho sa naozaj nedá spať.

Človek, ktorý spáva denne menej ako 6 hodín, má vysokú pravdepodobnosť, že sa nedožije vysokého veku.

Nedostatok spánku priamo vplýva na imunitu a človek sa zbytočne vystavuje riziku výskytu civilizačných ochorení (cukrovka, hypertenzia, obezita, mozgová porážka).

Spánok nie je v žiadnom prípade strata času, je to čas na prirodzenú regeneráciu organizmu a dobitie si „batérií".

 

Fyzická aktivita - od nikoho sa neočakávajú rekordné športové výkony, v podstate sa stačí hýbať. Pohyb je výdaj energie. Pohybom si zlepšíte kondíciu, spevníte svalstvo, vylepšíte postavu a dobijete sa potrebnou energiou.  Spätnou väzbou býva pocit šťastia (endorfíny) a nadobudnutie pozitívného pohľadu na život.

Niekedy postačuje prechádzka na čerstvom vzduchu, chôdza, beh, bicyklovanie, turistika, plávanie, lyžovanie... Každý si môže zvoliť, čo mu vyhovuje. Dôležité je hýbať sa!

 

turistika1

 

Medzi fyzickú aktivitu sa môže zaradiť aj bezpečný monogamný sex.

Sex je veľkolepý, ak je používaný, tak ako je nám daný. Nežný alebo divoký, no v každom prípade, výrazne zvyšuje imunitu, upravuje krvný tlak, navodzuje pocit šťastia a uvoľnenia, odbúrava stres, zlepšuje náladu a mentálnu výkonnosť.

Pravidelný sex mužov chráni pred vznikom rakoviny prostaty.


Možno sme vám, nepriniesli nič nové, o čom by ste nevedeli, no zbytočne sa nehovorí: „Opakovanie je matka múdrostí". Pre naozaj zdravé telo a dobrý pocit nestačí len prečítať a zopakovať si, oveľa dôležitejšie je zrealizovať to a dodržiavať.

 

Wanda