zakysany cmar Sú to živé mikroorganizmy, ktoré sa užívajú samostatne, alebo prostredníctvom potravín, ktoré ich obsahujú. Ozdravujú ľudský organizmus, majú blahodarný vplyv na črevnú mikroflóru a imunitný systém, napomáhajú k detoxikácii organizmu, znižujú cholesterol a krvný cukor, priaznivo pôsobia na žalúdok, črevá i pečeň. 

 

Preventívne pôsobia proti rakovinovým ochoreniam, alergiám i urinogenitálnymi infekciám. Nepochybne sú dôležité pri udržaní si zdravia, jeho kvality, ale i trvania života.
Súčasný stresový, a nie príliš zdravý spôsob života si ich pomoc doslova vyžaduje. Hlavným dôvodom prečo konzumovať probiotiká (kyslomliečne výrobky), je zvyšovanie obranyschopnosti organizmu a predchádzanie vzniku civilizačných ochorení.

Príjem probiotických baktérií v potravinách, je ten najľahší a najjednoduchší spôsob, ako si chrániť zdravie.

K týmto strážcom zdravia patria potraviny s obsahom živých probiotických mliečnych baktérií. Vďaka nim patogénne a hnilobné baktérie hynú. Produkciou kyseliny mliečnej sa znižuje pH prostredia, ktoré sa stáva pre hnilobné baktérie nepriaznivé. Ak sa probiotcké baktérie (najmä laktobacily a bifidobaktérie) nachádzajú v potravinách v dostačujúcom množstve, udržujú rovnováhu medzi prozápalovo a protizápalovo pôsobiacimi subjektmi.


Potraviny, ktoré obsahujú probiotické zdraviu prospešné baktérie – jogurt, cmar, bryndza, žinčica, zakysanka, acidofilné mlieko, kefír a iné kyslo-mliečne výrobky.

Netreba zabúdať aj na kvasenú kapustu a dostatok vlákniny (prebiotík), ktoré sú živnou pôdou pre rast probiotík.

Po umelo vyrábaných probiotikách, by ste mali siahnuť preventívne v obdobiach zvýšenej záťaže organizmu.

jogurty
Probiotické baktérie sa najviac usídľujú na sliznici hrubého čreva, kde produkujú organické kyseliny a kyselinu mliečnu, ktorá zabraňuje rastu hnilobných a patogénnych baktérií, a tým sa ozdravuje povrch sliznice čreva.


K narušeniu črevnej mikroflóry dochádza pri

  • poruchách metabolizmu
  • infekčných a iných ochoreniach
  • stresových situáciách, ak trvajú dlhšiu dobu
  • častých a jednostranných diétach (vhodná je vyvážená strava)
  • liečba antibiotikami

jogurty ovocne

 

Probiotiká priaznivo pôsobia pri

  • zvyšovaní vitality a dlhovekosti
  • redukcii črevných infekcií
  • znižovaní hladiny cholesterolu
  • potláčaní rastu choroboplodných baktérií, kvasiniek a plesní
  • pocite presýtenosti a nafukovaní
  • zvyšovaní vstrebávania vápnika , minerálov a vitamínov do organizmu
  • zlepšení intolerancie laktózy
  • zvyšovaní stráviteľnosti bielkovín a vlákniny
  • syndróme dráždivého čreva – zápcha
  • prevencii rakoviny hrubého čreva a konečníka
  • akútnych hnačkových ochoreniach, a pri hnačke po liečbe antibiotikami, cytostatikami a po ožarovaní
  • stimulujú imunitný systém

 

Zaradenie probiotických potravín do denného stravovacieho režimu, je to najvhodnejšie, ale i najjednoduchšie opatrenie, ktoré môže urobiť každý, pre ochranu svojho zdravia a prevenciu pred civilizačnými ochoreniami.

Zbytočne sa nehovorí: "Zdravé črevo, zdravý človek."

 

 Rebecca

 

 

Odporúčame