ciarovy kodKaždý tovar v obchodnej sieti má svoj tzv. čiarový kód. Prvé dve alebo tri číslice vždy určujú štát, kde tovar vznikol. Kódy nemusia vždy označovať krajinu, z ktorej tovar naozaj pochádza, ale zvyčajne informuje z ktorej krajiny pochádza firma, ktorá tovar dodáva na trh (do obchodnej siete).

Ako je to možné? Spoločnosť si môže dať vyrobiť svoj značkový tovar napríklad v Číne, Taiwane, alebo na Ukrajine, ale kód na výrobku do predajnej siete, bude tej krajiny z ktorej pochádza firma.

Pôvod tovaru sa vždy nedá podľa kódu na 100% určiť.

 

Výnimku tvoria výrobcovia ovocia, zeleniny, mlieka a mliečnych výrobkov, mäsa a iných konzumných výrobkov, to je to, načo by si mal dávať spotrebiteľ pozor, odkiaľ tieto potravinové výrobky pochádzajú. Produkty z domácej výroby, by mali byť pre zdravé stravovanie podstatne lepšie.

ciarovy kod1

Je na zvážení každého z vás, či okrem zloženia výrobku si pozriete aj krajinu z ktorej produkt pochádza.

 

Výber čiarových kódov označujúcich pôvod firmy

 

Čiarový kód pre Slovensko je 858, Čechy 859, Poľsko 590

Nemecko 400-440

Rakúsko 900-919

Maďarsko 599

Veľká Británia 500-509

Francúzsko 300-379, Švédsko 730-739, Švajčiarsko 760-769

Bulharsko 380, Rumunsko 594, Grécko 520

Japonsko 450-459

Rusko 460-469, Ukrajina 482

Čína 690, 691, 692 až 695, Taiwan 471

USA 000-019, 030-039, 060-139

Thajsko 885, India 890, Austrália 930 – 939, Nový Zéland 940 – 949

 

ciarovy kod2

 

Čiarový kód zabezpečuje prehľad o skladovanom tovare, v ktorom sa nachádzajú údaje o produkte a to o krajine pôvodu, výrobcovi, identifikačnom čísle, trvanlivosti, cene a iných parametroch tovaru.

 

 Rebecca