cvicenie power joga zilinaPrečítajte si ako sa motivovať k cvičeniu v druhej časti nášho článku.

6.Nenechajte sa odradiť
Možno sa Vám ľudia z okolia posmievajú, že ste začali s cvičením. Podľa ich slov to dlho nevydržíte, alebo je to pre Vás zbytočné. V tomto prípade je dôležité sústrediť sa na to, prečo ste zmenili svoj život a pridali do neho pohyb.
spravne cvicenie jogyNájdite v sebe odpoveď a nebudete potrebovať počuť rady a poučenia od iných ľudí. Nemusíte sa za svoju odhodlanosť a motiváciu vôbec hanbiť. Aj keď ste možno veľa krát začínali s cvičením a následne ste prestali, robíte to všetko len a len pre seba. Názory ľudí, ktorí Vám pravdepodobne iba závidia Vašu odhodlanosť Vás vôbec nemusia trápiť.

7.Neporovnávajte sa s ostatnými
Tento bod je veľmi dôležitý nakoľko v súčasnej dobe sú ľudia pohltení porovnávaním sa s ostatnými ľuďmi vo všetkých možných sférach. Musíte si uvedomiť, že každý človek je iný. Každý má iné predispozície. Niektorí sú „od prírody“ silnejší a flexibilnejší, niektorí si musia svoju silu a flexibilitu získať ťažším spôsobom. Niekto cvičil celý život, niekto začal v zrelom veku, niekto má zdravotné problémy a pohybovú aktivitu si musí prispôsobovať. Všetci sme iní a jedineční. Vnímajte iba seba a svoje telo. Vnímajte, ako sa po cvičení cítite, aké robíte pokroky. Nezlepšujte sa podľa obrazu iných, pretože tým zhoršujete svoju psychiku. Zlepšujte sa podľa svojho obrazu.

joga pohybovy dennik8.Pohybový denník
Môžete si založiť pohybový denník. Čo to znamená? Vopred si naplánujete aktivity, ktoré počas týždňa budete vykonávať a následne si ich zapíšete do svojho denníka. Bude Vás to motivovať , keď na konci týždňa uvidíte, že ste všetky tieto aktivity splnili. Dôležité je nevytýčiť si až príliš vysoké ciele. Musíte si byť vedomí, čo naozaj dokážete v rámci týždňa zvládnuť. V tomto bode je dôležité nestresovať sa. Ak nesplníte úplne každú aktivitu, nemusíte sa za to vôbec cítiť vinní. Dôležité je nájsť si zlatú strednú cestu medzi motiváciou a splnením cieľov.
9.Nájdite si spoločníka na cvičenie
Pre niektorých ľudí je veľkou motiváciou, keď športové aktivity môžu vykonávať s niekým iným. Môžete sa navzájom motivovať. Keď bude mať krízu jeden z Vás, druhý mu pomôže a naopak.

10.Prihlásenie sa na cvičebný program
Prihláste sa na program (napr. power jogy), ktorý sa bude konať určité dni a časy. Vopred za kurz zaplatíte a budete mať „povinnosť“ sa zúčastňovať. To Vám trošku pomôže s tým, keď sa Vám nebude chcieť cvičiť.
Dúfam že Vás články na túto tému budú motivovať k pohybovej aktivite a že tým zlepšíte kvalitu svojho života.

ako cvicit jogu

Autor článku: Inštruktorka power jogy a výživová poradkyňa Erika Krasnecová
Štúdio La joga Žilina