power joga cvicenie ucinkyLenivosť je najrozšírenejšou „chorobou“ súčasnej doby. V dnešnom článku sa dočítate, akým spôsobom dokážete sami seba motivovať k pohybu.

O svoje zdravie by sme sa mali príkladne starať. Pravidelnou pohybovou aktivitou zlepšujeme svoj zdravotný stav. Práve pohyb je prevenciou pred mnohými ochoreniami a navyše zlepšuje okrem fyzického zdravia i naše psychické zdravie. Spôsobuje nám radosť a sme spokojnejší sami so sebou. Prostredníctvom športu dokážeme potlačiť stres a psychické napätie. Chcete začať športovať, no neustále hľadáte výhovorky, prečo to nie je možné? Tvrdíte, že na to nemáte čas a popri práci alebo rodine nezvládnete inú fyzickú aktivitu? Tu nájdete niekoľko rád a motivácie ako prestať s výhovorkami, pretože všetko sa dá zvládnuť, keď človek naozaj chce.

power joga cvicenie1. Prečo potrebujem pohyb?
Napíšte si najdôležitejšie dôvody, pre ktoré chcete zvýšiť Vašu pohybovú aktivitu. Dajte si ich na viditeľné miesto a bude Vás to motivovať začať s cvičením a neskôr v ňom aj pokračovať. Často krát zabúdame na to, prečo pohyb potrebujeme. Vďaka zoznamu na to nezabudnete.

2. Začnite s pohybom hneď!
Začať so športom je pre väčšinu ľudí ťažké. Neviete sa odhodlať a každý deň si hovoríte, že začnete zajtra, alebo od pondelka, prípadne od ďalšieho mesiaca? Vaše telo nepozná, aký je deň alebo mesiac. Vaše telo potrebuje pohyb hneď. Ako sa však prinútiť? Jednoducho! Nerozmýšľajte nad tým, ako sa Vám nechce, že nemáte čas a energiu. Na začiatok choďte s rodinou na výlet do prírody. Prečistíte si myseľ, užijete si čas s ľuďmi, ktorých máte radi. Nadýchate sa čerstvého vzduchu a zároveň pridáte do svojho života viac pohybu. Postupne zameňte výťah za schody a namiesto autobusu použite bicykel alebo choďte na prechádzku. Pridávaním pohybu si naň zvyknete a stane sa súčasťou Vášho života.

3. Výber pohybovej aktivity
Keď si zvyknete na pohyb vo forme prechádzok, turistiky, je čas pridať aj inú pohybovú aktivitu. Môžete pridať rýchlu chôdzu, bicyklovanie, plávanie, prípadne športové hry s vašou rodinou, deťmi a kamarátmi. Dôležité je, aby Vás šport, ktorý si vyberiete bavil. Vyskúšajte viacero alternatív a následne si vyberte tú, pri ktorej ste boli šťastní a spokojní.

power joga cvicenie preco cvicitVšetky pohybové aktivity, ktoré sú vykonávané správne sú prospešné pre naše telo. Ak však chceme zapojiť všetky svalové partie, zlepšiť kondíciu, silu a flexibilitu, mali by sme začať cvičiť. Správnym cvičením dokážeme odstrániť bolesti kĺbov a chrbtice. Ak posilníme naše svalstvo správnym spôsobom, aj iné športy dokážeme vykonávať správne bez zbytočného zaťaženia tela. Môžete začať cvičiť s vlastnou váhou, vlastným telom a až keď sa naučíte správne cvičiť týmto spôsobom, vtedy môžete cvičiť v posilňovni a dvíhať rôzne váhy. Taktiež sa môžete zúčastňovať rôznych skupinových cvičení ako pilates, joga a podobne. Konkrétne power joga je veľmi účinný spôsob ako precvičiť celé telo. Dôležité je, aby ste pod dohľadom certifikovaného inštruktora, ktorý Vás naučí cvičiť správne. Samozrejme môžete cvičiť aj doma, avšak dbajte na to, aby ste si každý cvik, ktorý budete vykonávať dostatočne naštudovali.

4. Pravidelné cvičenie
Začať s cvičením je rovnako náročné ako získanie pravidelného cvičebného návyku. Zacvičíte si pár krát a následne prídu výhovorky, prečo prestať? Vtedy si spomeňte, aké náročné to bolo na začiatku. Nechcete predsa znova začínať? Z toho dôvodu jednoducho neprestaňte. Môžete si znova pozrieť dôvody, prečo ste s pohybom začali a pripomenúť si jeho dôležitosť.

5. Kvantita vs. kvalita
Akákoľvek forma pohybu je zo začiatku veľmi náročná. Preto je dôležité s pohybom začať nie kvantitatívne ale kvalitatívne. To znamená, že začnete športové aktivity a náročnosť cvičenia pridávať postupne. Ak si hneď prvý tréning zvolíte príliš náročný a nezvládnete ho, môže Vás to sklamať. Začnete o sebe pochybovať, budete sa obviňovať a ľutovať. Samozrejme, musíme ísť nad hranicu komfortnej zóny, aby sme sa zlepšili. Avšak vôbec nie je efektívne cvičiť cviky nesprávne, prípadne cez bolesť. Všetko dobré chce čas. Ak ste nikdy predtým necvičili alebo ste mali dlhšiu pauzu, nemôžete čakať, že odcvičíte náročný tréning.

Autor článku: Inštruktorka power jogy a výživová poradkyňa Erika Krasnecová
Štúdio power jogy La joga Žilina

power joga cvicenie preco cvicit 2