obed-rybaKoniec zimy a začiatok krásnej jari je celkom ideálny čas na prečistenie a hlavne doplnenie si organizmu potrebnými látkami.

Ovocie a zelenina sa dajú zakúpiť priamo od záhradkárov, ktorí zvyčajne svoje plody pestujú bez chémie a zbytočných postrekov.


Rozhodli ste sa aj vy prečistiť si organizmus a dobiť sa vitamínmi, minerálmi a inými potrebnými zložkami? Ponúkame vám pár základných pravidiel, ktoré naozaj fungujú. 

Ako na to?

Každý deň začína ránom. Odporúča sa nie len v čase očisty, ale každé ráno začať pitím pol litra odstátej teplej prevarenej vody.
Už večer si nachystajte vodu. Prevarte ju a prelejte do skleného pohára. Do rána nie len vychladne, ale sa aj na dno usadia rôzne sedimenty, ktoré sa vo vode nachádzajú. Ráno si vodu opatrne prelejte do druhého pohára, tak aby ste na spodku usadeniny nezvírili. Pohár dolejte trochou prevarenej vody a vlažnú vypite.
Ak budete pravidelne každé ráno začínať vodou, svoje telo doplníte stratenými tekutinami. Po noci bude váš organizmus dostatočne hydratovaný.

Ďalej si môžete spraviť čaj z bylín, ktoré si donesiete z prechádzky, alebo ktoré ste si počas minulého roka nazberali. Jar je v plnom prúde, preto sú vonku k odtrhnutiu rôzne bylinky ako je žihľava, skorocel, púpava, pľúcnik lekársky, nájdete aj lístočky materinej dúšky, rebríčka a iné. Toto sú všetko bylinky, ktoré organizmu veľmi prospejú.

jarna zihlava

 Do obeda sa snažte konzumovať výlučne ovocie. Cukry, ktoré sú v ňom obsiahnuté telo bez problémov spracuje. V poobedných hodinách už telo nedokáže spracovať žiadne žiadne prijaté cukry. Zbytočne sa prekysľuje a ukladá si zásoby vo forme tukov.

Ak máte chuť na sladké, alebo si chcete dať nejaký ten koláčik, či zákusok, tak len v do obedných hodinách.

 Nastal čas obeda, ten si podľa možnosti doprajte medzi 13 a 14 hodinou.

Polievka môže byť pripravená z rôznej zeleniny, ak vám chutí, tak môže byť aj krémová.
Druhý chod by mal byť ľahko stráviteľný napríklad prírodné morčacie mäso s veľkou kopou zeleniny, alebo ryba samozrejmosťou ostáva bez prílohy.

 Olovrant môže pozostávať s varených zemiakov, ktoré opražíte, pokvapkáte trochou olivového oleja a zasypete čerstvou nakrájanou petržlenovou vňatkou, pažítkou, nakrájanou mladou cibuľkou aj s vňatkou, prípadne inými bylinkami. K takto pripraveným zemiakom je úžasný uhorkový šalát s kyslou smotanou a pretlačeným cesnakom.

 zeleninka

 Večera by mala pozostávať z čisto zeleninového šalátu, aký si zvolíte je len na vás.


Počas očistných dní by ste mali úplne vyradiť kávu. Chýba vám? Nahraďte ju meltou alebo cigorkou, čo je zmes praženej čakanky a iných prírodných ingrediencií. Neprekysľuje organizmus a telu prospieva.

 

Wanda