Histamín v tele Pokiaľ ste mali diagnostikovanú intoleranciu na histamínovú toleranciu (HIT) je naozaj potrebné zahájiť diétu, alebo lepšie povedané sledovať potraviny, ktoré konzumujete a s ktorými sa vaše telo nevie stotožniť.
Vylúčiť alebo aspoň obmedziť z dennej stravy potraviny obsahujúce histamín nie je vôbec ľahké.

V tomto prípade nejde o nejakú diétu na pár dní alebo týždňov, tu sa jedná o úplnú a radikálnu zmenu životného štýlu. Bonusom vám bude lepší zdravotný stav.

 

Histamín sa nachádza v mnohých potravinách. Niektoré zvyšujú jeho uvoľňovanie, niektoré pre zmenu blokujú enzým, ktorý ho odbúrava. Ak máte problém s HIT, tak by ste sa mali snažiť v prvom rade konzumovať len čerstvé potraviny. Dlhšie skladované vrátane dlhodobo zmrazených, obsahujú podstatne viac histamínu ako úplne čerstvé. Taktiež ľuďom trpiacim HIT sa odporúča dopĺňať si stravu vitamínom B6 (Pyridoxín), ktorý zvyšuje aktivitu enzýmu DAO, čím zlepšuje odbúranie histamínu. Vhodným potravinovým doplnkom pri HIT sa javí aj rada tzv. zelených potravín a to najmä chlorella, zelený a mladý jačmeň. Tieto potravinové doplnky v globále dávajú organizmus do „poriadku“. Dopĺňajú ho o zdraviu potrebné látky, detoxikujú, upravujú črevnú mikroflóru, podporujú správnu funkciu imunitného systému a toto sú faktory, ktoré pri intolerancii histamínu sú veľmi podstatné ba až kľúčové.

 

Prečo by sme mali podstúpiť detoxikáciu (detox) organizmu
Pri správnom postupe si prečistíte nie len telo ale hlavne pečeň, čím sa znížia aj prípadné zápaly v tráviacom trakte a následne i v celom tele. Pečeň pôsobí ako filter na neutralizáciu toxínov, ktoré sa nachádzajú vo všetkom čo skonzumujeme, vypijeme, dýchame a taktiež si aplikujeme na pokožku. Ak pečeň funguje správne, tak ako má, človek sa cíti plný energie, je v duševnej, fyzickej a v hormonálnej rovnováhe, netrpí nespavosťou, je pozitívne naladený a má aj bezproblémovú pleť. Opakom je priberanie na váhe, bolesti kĺbov, akné, vyrážky, zvýšená hladina cholesterolu, časté depresie, únava, podráždenosť, nafukovanie, prepracovanosť, to sú príznaky ktoré spôsobuje „zanesená“ pečeň. Veľmi podobné príznaky, ak nie až totožné má aj histamínová intolerancia.

Pečeň pôsobí v tele ako samočistiace zariadenie. Ak je zahltená toxínmi, mala by byť detoxikovaná (očistená). Všetko to, čo je zachytené v pečeni sa vylučuje z tela močom, kožou a zažívacím traktom. Takže, ak máte problém s vyprázdňovaním (stolicou), nepotíte sa a nepijete dostatok vody, veľmi prispievate k toxickému zaťaženiu pečene. Ak je v tele viac toxínov, ako dokáže pečeň spracovať, spomaľuje sa jej činnosť a začínajú sa prejavovať rôzne symptómy ochorení. Niekedy postačuje, ak sa z jedálnička odstránia zápalové potraviny ako sú mliečne výrobky, mlieko, sója, kukurica, vajcia, cukor, alkohol a káva.

Detoxikácia pitie bylinkových čajovDo pitného režimu si zaraďte aj bylinné detoxikačné čajové zmesi 

Čo sa odporúča ako denný detox

  • prečisťujte a alkalizujte organizmus - deň začínajte vypitím vlažnej vody s citrónovou šťavou a štipkou kajenského korenia 
  • stimulujete lymfatický systém - pred sprchovaním vyšúchajte ešte suchú pokožku kefou alebo uterákom 
  • k raňajkám si doprajte čistiaci smoothie nápoj vyrobený zo Spiruliny a chlorelly, bobuľového ovocia, chia semienok a na vylepšenie si môžete pridať pár kúskov červenej repy 
  • kapustová zelenina resp. iná listová zelenina (šalát) by mala byť aspoň v jednom jedle denne 
  • do pitného režimu si zaraďte aj bylinné detoxikačné čajové zmesi
  • zabezpečte si potrebné množstvo vlákniny jedle, tá na seba viaže toxíny a podporuje pravidelnosť stolice 
  • poťte sa - chodievajte do sauny alebo zvýšte fyzickú námahu, cvičte, potenie uvoľňuje toxíny

 

Skúste dodržiavať tieto zásady, telo postupne zo seba vylúči toxické látky, ozdravia sa vnútorné orgány a ako celok organizmus bude pracovať presne tak ako má tzn. že aj tolerancia na histamín sa zvýši a postupne sa problémy vytlačia do úzadia a vy sa budete cítiť podstatne zdravšie. 

 

Wanda

 Zdroj foto: Pixabay.com