kasa s ovocimV dnešnom článku sa dočítate, prečo máme niekedy chuť jesť sladkosti a ako sa tomu dá zabrániť.

V nasledujúcich bodoch rozoberieme chyby, ktoré vedú k nadmernej konzumácii nezdravých sladkostí. Ak Vás neustále lákajú čokolády, koláče, cukríky, dúfam, že sa nad týmto článkom zamyslíte a posnažíte sa zmeniť spôsob svojho stravovania. Ja som bola taktiež veľký milovník sladkého, tieto zásady mi však úplne zmenili moje stravovacie návyky.
Nezdravé stravovanie
Ak sa stravujete nezdravo, chuti na sladké sa nezbavíte. Radi chodíte do fastfoodov, jete vyprážané a mastné jedlá, konzumujete spracované potraviny? Ak nezmeníte spôsob Vášho života, neustále budete vyhľadávať nezdravé sladkosti a nikdy to neskončí pri jednom cukríku. Čím nezdravšie jedlo zjeme, tým rýchlejšie sa nám zdvihne cukor v krvi a potom rapídne klesne. Týmto spôsobom dostaneme chuť na sladké.

kasa s ovocim2


Nepravidelné stravovanie

  • Mnoho ľudí sa v dnešnej uponáhľanej dobe stravuje veľmi nepravidelne. Vynechávate raňajky pretože nestíhate, nechce sa Vám ich pripravovať, alebo nie ste zvyknutí jesť skoro ráno. Áno, ak Vám nechutí jesť, nemusíte sa do toho vyslovene nútiť. Položte si však otázku, či na obed nejdete s takým hladom, že by ste zjedli s jedlom aj tanier. Ak to tak je, potom zjete Váš obed za 5 minút a raz takú porciu. Čo sa potom stane? Prejete sa, ledva sa hýbete a po chvíli máte chuť na sladké, pretože potrebujete dohnať zameškané. 
  • Prvé jedlo konzumujete až večer. Áno, aj toto je problém mnohých ľudí, ktorý sa kedysi týkal aj mňa. Spúšťačom je uponáhľaný život, stres a hlavne výhovorky. Ak robíte túto chybu, zmeňte to pretože zdravie je na prvom mieste. Nie práca, nie stres ale Vaše zdravie. Ak možno myslíte v prvom rade na rodinu tak verte, že rodina Vás tiež potrebuje zdravých. 
  • Ďalšia chyba ktorá spúšťa chuť na sladké je posledné jedlo o 17:00. Ak chodíte spať skoro, nie je to problém. Ak však idete spať o pol noci, už to problém je. Týmto spôsobom sa vyhladujete a nakoniec aj tak navštívite v noci chladničku a čo Vás napadne zjesť ako prvé? No predsa sladkosť.


Držanie diét

Keď chcú ľudia schudnúť, držia rôzne drastické diéty, aby schudli čo najrýchlejšie. Týmto spôsobom neprijímajú dostatočné množstvo jedla a klesnú pod svoj bazálny metabolizmus. Čo nastane? Diétu budete držať pár dní, nakoniec to nevydržíte a prejete sa sladkostí a všetkého čo v chladničke nájdete.
Aké poučenie z toho vyplýva? Nedržte žiadne drastické diéty, stravujte sa zdravo a majte dostatok pohybu. Natrvalo dokážete schudnúť iba prostredníctvom kvalitnej stravy.

ovocie pohar

Vynechanie všetkých sladkostí

Často krát si ľudia myslia, že na to aby schudli musia vyradiť všetok cukor, t.j. sacharidy zo svojho jedálnička. Stravovanie musí obsahovať všetky makronutrienty, priemerne 50% sacharidov, 30% tukov a 20% bielkovín. Každý propaguje iný typ diéty, niekto sa drží nízkosacharidového stravovania, iní vyradia tuky. Podľa môjho názoru je najzdravšie jesť všetko, v zdravých variantach, v správnom množstve. Ak máte radi sladkosti a úplne ich vyradíte, je pravdepodobné že sa vrátite do starých koľají. Doprajte si na raňajky zdravú kašu osladenú medom, kokosovým cukrom a pod. Alebo si môžete pripraviť lievance, zdravý koláčik. Radšej jesť zdravé sladkosti v primeranom množstve, ako držať diétu a nakoniec to všetko dohnať v jeden deň. Samozrejme iba treba myslieť na to, že aj zdravý cukor je cukor. Preto jedzme zdravo, v primeraných porciách a všetko bude v poriadku.

Dúfam, že Vám tento článok pomôže uvedomiť si dôležitosť zdravého stravovania.



Autor článku:
Erika Krasnecová
Výživová poradkyňa a inštruktorka power jogy
Štúdio La joga

ZDIEĽAJTE NÁS