jablkaJablko je vo výžive poklad. Netreba zabúdať na tento v našich končinách dostupný plod. Pri každodennej konzumácii sa veľkou pravdepodobnosťou sa vyhnete mnohým chronickým zdravotným problémom.

V ľudovom liečiteľstve sa jablko dodnes využíva ako skvelý univerzálny liek pri rôznych zdravotných ťažkostiach.


Jablká obsahujú značné množstvo vlákniny, preto sú vhodné ako potravina ktorá očisťuje organizmus, znižujú hladinu cholesterolu a cukru v krvi.

 

Jablká obsahujú (podobne ako fazuľa, kapusta, hrášok, mrkva či jahody) relatívne vysoký podiel nesolubilnej vlakniny (polysacharid), t.j. takej, ktorú nie su baktérie tráviaceho traktu schopne "strávit", resp. rozložiť. Táto vláknina pomáha zvyšovať objem stolice, zrýchľuje črevnú pasáž. Vďaka vláknine pomáha jablko pri hnačke aj zápche.

Proti hnačke pomáhajú sladké jablká, pri zápche zasa kyslé, ktoré povzbudzujú činnosť čriev. Obsahujú tiež rad antioxidantov, ktoré znižujú riziko ochorenia na rakovinu.

Majú omladzovací a regeneračný účinok.

  • znižujú krvný tlak a hladinu cholesterolu
  • posilňujú imunitný systém, srdce a krvný obeh
  • stabilizujú hladinu cukru v krvi
  • podporujú trávenie
  • povzbudivo pôsobia na nervovú sústavu
  • vďaka vysokému obsahu železa pomáhajú pri málokrvnosti
  • čistia črevá a zamedzujú množeniu škodlivých mikroorganizmov v nich
  • posilňujú ďasná

jablka1

 

Jablko denne
Podľa posledného výskumu amerických vedcov z Cornell University v New Yorku stačí, aby človek zjedol len jedno jablko denne a väčšina chorôb vrátane rakovinových ochorení má menšiu šancu ohroziť ho.

Jablká obsahujú množstvo antioxidantov, ktoré ničia škodlivé látky spôsobujúce poškodenie buniek a sú príčinou mnohých chorôb.

Zloženie jablka
Priemerné čerstvé jablko pozostáva z 85 % z vody.

100g jablka obsahuje:
hodnota voda tuk draslík Vápnik Horčík Vitamín C
52-55 kcal / 217-228 kJ 85 g 0,4 g 144 mg 7 mg 6 mg 12 mg
denná potreba dospelého jedinca
Draslík Vápnik Horčík Vitamín C
7 % 1 % 2 % 16 %

 

 

 

 

 

ZDIEĽAJTE NÁS

Odporúčame