citrusove plodyCitrusy sú zdravé, šťavnaté, svieže a výborne chutia a sú dostupné. Stali sa bežnou súčasťou stravovania každej rodiny Napomáhajú pri chudnutí, rozbehnú vašu látkovú premenu a podporia spaľovanie tukov. Nakopnite si svoje trávenie hneď z rána týmto sviežim ovocím.

 

Neberte to ako diétu, ale návod ako prebudiť spomalený metabolizmus a privyknúť si na zmenu jedálnička či už objemom, alebo pravidelnosťou prijímania potravy.


Toto naštartovanie trávenia nemá trvať dlhšie ako 4 až 5 dní.

Z jedálnička po túto dobu treba vylúčiť alkohol, všetky druhy sladkosti, cukor, tuk a tučné jedlá, polotovary, múku a akékoľvek pečivo. Nepreháňajte to ani s množstvom prijatej čerstvej citrusovej šťavy, môžu sa u vás objaviť bolesti žalúdka alebo prekyslenie organizmu. Šťavu vždy zrieďte s vodou. Všetko treba konzumovať v rozumnom množstve.

Citrusové plody

citron1

Citrón – obsahuje sodík, draslík, vápnik a vitamín B6 a C, ktorý je potrebný na podporu imunity organizmu. Jeho kyslosť pôsobí proti prekysleniu organizmu. Pôsobí ako prevencia proti infekciám, má antibakteriálne, antimykotické a antimikrobiálne účinky, pomáha pri nervozite a taktiež pri srdcovo-cievnych ochoreniach.

Limetka – je známa množstvom antioxidantov, obsahuje vitamín B a C. Pôsobí prevenčne pred aterosklerózou, ochraňuje pred trombózou a paradentózou, pomáha pri hemoroidoch.

Pomaranč – obsahuje vitamín C, antioxidanty, selén, draslík, kyselinu listovú, kálium a magnézium. Okrem protirakovinových účinkov, prečisťuje organizmus a znižuje hladinu cholesterolu v krvi.

Grapefruit (grep) – je známy veľkým množstvom betakaroténu a vitamínu C. Betakarotén sa v tele premieňa na vitamín A, ktorý chráni pokožku pred slnečnými lúčmi, pred infekciami a napomáha uchovávať si mladistvý vzhľad, taktiež znižuje hladinu nebezpečných tukov v krvi.

Mandarínka – obsahuje vlákninu, vitamíny, fosfor, draslík, horčík, vápnik a karotény. Chráni organizmus pred cukrovkou, srdcovo-cievnymi a onkologickými ochoreniami, pomáha znižovať hladinu cholesterolu v krvi a priaznivo pôsobí na imunitu.

Štart ihneď po prebudení

Pokiaľ ste zvynutý na rannú kávičku, môžete si spraviť malú čiernu kávu, ale bez cukru a smotany. Kým vám káva chladne, vypite 1 deciliter 100% šťavy z pomaranča alebo grepu bez cukru, túto šťavu si zrieďte polovičným množstvom vody. Ak si nerobíte šťavu z ovocia, môžete použiť 100% šťavu zo spomínaného ovocia z krabice, ale bez prídavku cukru. Raňajkuje sa po pol hodine.

ovocne ranajkyRaňajky
Vyberte si citrusové ovocie podľa chuti. Očistíte ho, nakrájajte na menšie kúsky a zmiešajte s nízkotučným bielym jogurtom, lyžicou celozrnných vločiek a lyžičkou medu, alebo pre zmenu si pripravte ovocný šalát. Pomer ovocia v šaláte je jeden kus citrusového ovocia. mandarínky môžu byť dve a jeden kus sladkého ovocia napríklad jablko, malý banán, hrozno. Dochutiť ho môžete troškou citrónovej šťavy, lyžicou nasekaných orechov a lyžicou medu.

Desiata a olovrant
Jedeného kus ľubovoľného citrusového ovocia rozmixujte s nízkotučným acidofilným mliekom alebo srvátkou. Dostanete lahodný kokteil. Pre zmenu môžete toto ovocie primiešať do odtučneného tvarohu.

Obed
Pred obedom vypite 1 deciliter čerstvo vytlačenej šťavy zriedenej s takým istým množstvom vody. Ak pociťujete veľký hlad tak si dajte pred hlavným jedlom zeleninový alebo mäsový vývar bez mäsa a cestovín a zeleniny. Hlavný chod pozostáva z bezvaječných cestovín so zeleninou alebo paradajkovou omáčkou samozrejme bez syru, alebo si pripravte zeleninové rizoto, alebo plátok chudého mäsa s polovičnou porciou prílohy a veľkou misou čerstvého zeleninového šalátu.
Nejedzte nič vysmážané ani poliate omáčkou, taktiež zabudnite na knedľu, zemiakové cestoviny a zapekané jedlá so syrom.

Večera
Pred večerou vypite riedenú šťavu z citrusového ovocia. Na večeru si dajte 50 gramov nízkotučného tvrdého syra, alebo rovnaké množstvo chudej šunky s čerstvou zeleninou, alebo 100 gramov cottage syra s bylinkami, alebo dusenú zeleninu.

Ak ste dodržali jedálniček, tak do piatich dní máte naštartované trávenie a približne dva kg z hmotnosti tela dole. Teraz je len na vás, aby ste dodržiavali cyklus raňajky, desiata, obed, olovrant, večera v rozumných množstvách a bez zbytočných tukov, cukrov, pojedania a zobkania. Určite chcete byť fit, ale i dobre vyzerať.

 Rebecca