oblecenie do posilnovneDenne stretávame v posilňovni cvičiacich, ktorí nemajú vhodné oblečenie. A nejde len o neskúsených začiatočníkov – často sú zle oblečení aj tí, ktorí posilňujú dlhé roky. Ako sa správne obliecť, aby vám nehrozilo zranenie alebo nachladnutie?


oblecenie do posilnovne 002Značka adidas vás na cvičenie oblečie dokonale (otto.sk)Zájdite si do akejkoľvek posilňovne a poriadne sa rozhliadnite – zrejme okolo uvidíte dva typy ľudí:

  • dámy v kratučkých šortkách, upnutom tielku a vrstvou make-upu na tvári, respektíve pánov v tielku a šortkách,
  • dámy v dlhých nohaviciach, dlhom tričku alebo mikine, striedmejšie namaľované, respektíve pánov v dlhých nohaviciach a mikine.


Samozrejme to teraz veľa zjednodušujeme – v posilňovni cvičí veľa ľudí oblečených medzi týmito extrémami. Hlavná pointa ale zostáva.

Ak idete do posilňovne robiť parádu, zaujať svojím vzhľadom alebo rovno baliť osoby opačného pohlavia, oblečte si prvú variantu. Ak cvičenie beriete vážne, záleží vám na dlhodobých výsledkoch a nechcete sa zraniť, bežte do tej druhej. Dôvod je prostý.

Aby ste počas tréningu minimalizovali riziko zranenia alebo nachladnutie, musia byť vaše kĺby a svaly dostatočne zahriate a prekrvené. Preto je nutné sa ešte pred začiatkom tréningu poriadne pretiahnuť, preto by ste pred silovým cvičením mali vykonať aspoň jednu nepracovnú sériu s menšou záťažou.

Problém je, že pri cvičení v tielku a šortkách vaše svaly a kĺby rýchlo prechladnú. To platí hlavne o klimatizovaných posilňovniach počas silového tréningu, kedy máte prestávky medzi sériami. Obnažené kolená a lakte a chladnúce svaly sú potom oveľa náchylnejšie k zraneniu a prechladnutiu.

V dlhých nohaviciach a tričku alebo mikine vám nič podobné nehrozí. Budete sa síce viac potiť, ale riziko prechladnutia či zranenia tým výrazne znížite.

Ako má vyzerať správny úbor na cvičenie?

Základom je pevná športová obuv – nikdy neviete, čo vám môže spadnúť na nohu alebo kedy do čoho kopnete. Topánky môžu (ale nemusia) byť o pol čísla väčšie, než máte normálne v civile, počas cvičenia vám totiž noha trošku opuchne.

Čo sa týka nohavíc, odporúčame buď úplne dlhé, alebo aspoň 3/4. Dôležité je, aby spodný lem nohavíc končil až pod kolenami a zakryl vám kolená. Tie jednoducho musia zostať v teple.
Na vršok je ideálne tričko s dlhým rukávom, prípadne mikina. Rukávy si pre väčšie pohodlie pokojne vyhrňte, ale lakte by opäť mali zostávať zakryté.

Záverom pripomíname, aby ste pri výbere športového oblečenia brali do úvahy aj materiál. Klasická bavlna nie je vhodná, voľte skôr materiály, ktoré dobre sajú a zároveň odvádzajú vodu. Napríklad Adidas má radu športového oblečenia Clima, Therma atp., podobné nájdete aj u ďalších výrobcov športového oblečenia.

ZDIEĽAJTE NÁS

Odporúčame