orlojPresne ako ukazujú mechanické ručičky čas a iné nastavené hodnoty na orloji, tak človek žije bez toho, aby si uvedomoval, že sa stav jeho organizmu z hodiny na hodinu mení. V organizme sú zakódované biologické rytmy, ktoré sa pravidelne opakujú.

 

Telesné orgány majú svoj rytmus práce vo dne i v noci. Výstrahou pre organizmus je, ak sa budíte pravidelne v určitú hodinu. Môže to naznačovať, že nemáte v poriadku niektorý orgán a môže nastať problém. Nemali by sa ignorovať tieto signály, ktoré telo vysiela. Je nutné naučiť počúvať svoje telo.


Telo s nami komunikuje pocitmi a bolesťou. Skúsme mu lepšie porozumieť a poznať ako pracuje. Vnútorné hodiny ukazujú dobu činnosti a odpočinku určitého orgánu v tele. Je dôležité poznať tieto etapy, aby sme daný orgán, ktorý má odpočívať zbytočne nezaťažovali.


Biorytmus, vnútorné hodiny


Časové rozpätia činnosti a útlmu orgánových hodín
   
1:00 – 3:00
do činnosti sa uvádza pečeň. V tejto dobe nastáva útlm, mozog je najnižšie okysličený, ak ste v činnosti treba zvýšiť pozornosť. Prebúdzajú sa jedinci s problémom so žlčníkom.
Nedoporučuje sa prijímať alkohol, fajčiť, jesť tučné jedlá a piť kávu.

3:00 – 5:00 aktivizujú sapľúca, táto doba je budíčkom pre fajčiarov, astmatikov, tí ktorí majú problém s prieduškami a dýchacími cestami. Nastupuje pocit úzkosti a strachu.

5:00 – 7:00 do chodu nastupuje hrubé črevo; doba vyprázdňovania. Doporučuje sa byť v úplnej pohode bez stresu a zhonu. Je vhodný čas na doplnenie tekutín v podobe čaju.

7:00 – 9:00 do práce sa zapája žalúdok. Pre správny chod a zdravý organizmus, treba dopĺňať zvýšené množstvo vitamínov. Telo by malo byť v teplom prostredí.

9:00 – 11:00 do funkcie sa zapája slinivka brušná a slezina. Žiaden alkohol ani v podobe piva. Doporučuje sa konzumácia ovocia a medu. Doobedie je doba, kedy je telo schopné spracovať a stráviť cukry. Nepreháňať to s fyzickou činnosťou. Tento čas je ideálny na vyššie duševné výkony. Okolo jedenástej hodiny nastáva dopoludňajší výkonnostný vrchol.

11:00 – 13:00 čas srdca. Nedoporučuje sa ho zaťažovať veľkým objemom stravy. Nastupuje mierny útlm. Vyhovujúca je prechádzka alebo krátky relax v podobe spánku.

13:00 – 15:00 zapája sa tenké črevo. Znižuje sa citlivosť zubov a zvyšuje sa fyzická aktivita.

15:00 – 17:00 najviac je činný močový mechúr. Treba piť bylinkové čaje a je to zároveň aj vhodná doba na šport. Tráviaca sústava je pripravená prijímať výdatnejší pokrm. Aktivita organizmu dosahuje druhý stupeň výkonnosti.

17:00 – 19:00 V činnosti sú obličky. Vyhýbať sa tukom, cukru, soli, sladeným nápojom, nekonzumovať polotovary, ktoré obsahujú konzervačné látky (chémiu), taktiež káve, alkoholu, chladnému prostrediu a stresu.

19:00 – 21:00 čas pre obal srdca a krv. Najvhodnejší čas na počúvanie hudby a inú kultúrnu činnosť, pamäť človeka je oveľa vnímavejšia. V tomto čase je ideálne aplikovať krémy a gély na bolestivé miesta.

21:00 – 23:00 organizmus sa pripravuje na spánok, nedoporučuje sa žiadna aktivita, fajčenie ani konzumácia potravy.

23.00 – 1.00 nastupuje činnosť žlčníka. Tí, ktorí majú s týmto orgánom problémy, sa obvykle v túto dobu budia alebo nemôžu zaspať.

Ak si človek vštiepi a prispôsobí svoje návyky k biologickým rytmom, za krátky čas pocíti nárast energie a taktiež spozoruje úpravu vlastnej schránky, postavy.

 

 Rebecca