sport-zenaImage courtesy of photostock
at FreeDigitalPhotos.net
Raz za čas vás pochytí taký "pochabý" nápad, idete si zacvičiť, ale tak poriadne... keďže bežne sa k podobnej aktivite nedostanete. Urobíte všetko preto, aby ste si dali poriadne do tela, veď musíte dohnať niekoľko týždňovú abstinenciu pohybu. 

Telo sa nám za to zvyčajne odvďačí tým, že na druhý deň sa nemôžete ani pohnúť, všetko vás bolí.
Problém nastáva zvyčajne vo chvíli, keď preceníte svoje sily a kondíciu. Preženiete to z dĺžkou či intenzitou záťaže.

 

Pri neprimeranej záťaži teda neodhadnutiu svojich síl si môžete aj celkom ublížiť. Počínajúc svalovou horúčkou, poškodením či natiahnutím šliach, podvrtnutiam alebo celkovému vyčerpaniu. Je takéto cvičenie telu vôbec prospešné?

Takýto nárazový typ záťaže je skôr nezdravý. Nehovoriac o tom že je aj viac rizikový, najmä čo sa týka úrazov a precenenia svojich síl a schopností. Pokiaľ si neviete nájsť pravidelnú chvíľku na šport, treba občasné cvičenie prispôsobiť svojim silám a kondícii. Lepší je samozrejme aj občasný pohyb než žiadny pohyb. Akýkoľvek pohyb je pre telo prospešný. Cvičením si rozhýbeme metabolizmus, popreťahujeme si trošku svaly, máte lepšiu náladu, cítite sa lepšie. Pokiaľ si chcete zacvičiť len počas víkendu tak áno, ale z mierou!
Inak sa nasledujúce dni premenia na utrpenie. Ak športujete každý víkend, tak je to bez problémov.

Rada na záver. Pokiaľ sa chystáte alebo plánujete vyraziť niekde na lyže, túru bicykel či do fitka, pripravte sa! Inak sa z príjemne strávených chvíľ pri športe stane nepríjemný zážitok.

 

ZDIEĽAJTE NÁS

Odporúčame