rukola s_paradajkamiObľúbená rastlinka nie len gurmánov pre jej horkasto a jemne štipľavú chuť. Listy rukoly sa veľmi podobajú na listy púpavy alebo mladej reďkovky.

Ak ešte nepatríte medzi fanúšikov zelenej rukoly, naučte sa aj vy používať jej mladé lístočky do šalátov, polievok, nátierok, omáčok a cestovín. Restovaná na oleji a cesnaku sa podáva ako príloha k rôznym mäsám. Na spestrenie chuti a dekoračné účely sa používa na obložené chlebíčky, bagetky, sendviče, obložené taniere a slané torty.

Konzumuje sa surová ale i tepelne upravená. Hodí sa takmer do každého jedla. V talianskych jedlách sa kombinuje najmä s paradajkami, bazalkou a cesnakom.
Okrem toho, že si rukolou spestríte jedálniček, zároveň si svoje telo doplníte významnými a zdraviu prospešnými látkami. Rukola disponuje látkami, ktoré majú schopnosť chrániť organizmus.

 

Obsahuje vitamíny A, B3, B6, C, E a K, luteín, betakarotén, vápnik, horčík, železo, fosfor, draslík, sodík, zinok, mangán, meď, selén, omega3 a 6 kyseliny, kyselina listovú a pantoténovú, bielkoviny, vlákninu a rastlinné farbivo chlorofyl.


Pozitívne účinky rukoly na organizmus

  • rukolachráni telo pred vznikom rakoviny 
  • zvyšuje správnu funkčnosť imunitného systému
  • ochraňuje bunky pred pôsobením radikálov
  • detoxikuje organizmus
  • prečisťuje a podporuje funkciu obličiek a funkciu pečene
  • odvodňuje nadbytočnú vodu z tela
  • normalizuje hladinu cukru v krvi
  • má silné antiseptické účinky (protizápalové)
  • podporuje trávenie, správnu funkčnosť čriev a odstraňuje plynatosť
  • preventívne pôsobí proti kardiovaskulárnym ochoreniam (prečisťuje krv, podporuje krvotvorbu)
  • zabezpečuje budovanie kostnej hmoty
  • prevenčne pôsobí proti Osteoporóze
  • pre vysoký obsah kyseliny listovej je veľmi prospešná pre tehotné ženy
  • zvyšuje chuť do jedla

Už z uvedeného vyplýva, že by ste nemali rukolu zatracovať a vynechať zo svojho jedálnička. Doprajte si jej koľko vám chutí a nechajte ju, aby vášmu telu pomohla dostať sa do zdravšej rovnováhy.

 

Wanda