aj takto to občas začínaHocikomu sa môže pritrafiť na nejakom spoločenskom podujatí, zábave, dámskej či pánskej "jazde", alebo na stretnutí s priateľmi v bare, diskotéke, že vypijete viac ako za pohárik vína, alebo konzumuje tvrdší alkohol, prípadne  nejaké drinky.

Počítadlo pohárikov, dobrá zábava a nálada sa málokedy skamarátia. Vymklo sa vám to jednoducho z rúk?

 

Občas sa zdá, že aj väčšie množstvo alkoholu, nie je na človeku pozorovať, tak vôbec nemôže neublížiť.

Ach ráno, po prebudení tento pocit býva zvyčajne úplne iný. Organizmus nie je v poriadku, končatiny neposlúchajú, hlási sa bolesť hlavy, žalúdočná nevoľnosť, črevné problémy (hnačka), bolesti svalov a kĺbov a ten nekonečný pocit únavy, to je pocitový stav, akoby po tele prešiel valec. Aj také bývajú rana po prehýrenej noci. Ľudovo jednoducho nazývaný opica, alebo kocovina.

Tu býva vždy každá rada dobrá, ako sa dať dokopy a ako si opäť naštartovať organizmus.

 

alkohol2

 

Nárazové požitie väčšieho množstva alkoholu, sa u každého jedinca prejavuje individuálne.

Tieto stavy veľmi závisia od stavby tela (výška, hmotnosť), zdravotného stavu jedinca a v neposlednom rade aj jeho genetiky. Po alkoholický stav trvá väčšinou do 24 hodín, dovtedy by sa mal alkohol odbúrať z tela a organizmus by sa mal, ako tak reštartovať.

Ak máte naplánovanú akciu a viete, že si dáte nejaký ten pohárik, pristúpte preventívne k prípadnej "kocovine".

 

Prevenčne proti kocovine

 

Pred akciou sa doporučuje zjesť minimálne za hrsť mandlí, ktoré by mali pripraviť organizmus na príjem alkoholu.

Ženy počas menštruácie zvýšte pozornosť na príjem alkoholických nápojov, váš organizmus je oslabený a tým je oveľa vyššia pravdepodobnosť, rýchlejšie podľahnúť stavu opitosti.

alkohol1

Ak ste po akcii a prebrali ste a nezvládli ste optimálny príjem. Hneď po príchode domov vsaďte na obyčajnú čistú vodu. Vypite minimálne tri veľké poháre vody. Prečo práve čistá voda? Alkohol dehydruje organizmus a voda doplní stratené tekutiny a tiež napomáha neutralizovať účinky alkoholu.

Ťažšie stavy opitosti nastupujú po konzumácii brandy, whisky a taktiež po vyššom požití červeného vína. Do tohto zoznamu treba pripočítať ešte miešanie rôznych druhov alkoholu a občas zapité pivom, alebo konzumácia mladého a nekvalitného vína.

 

alkohol

 

Ako sa čo najrýchlejšie zotaviť

 

Žiadne leňošenie a jojkanie v posteli, treba vstať a rozhýbať sa, najlepšie na čerstvom vzduchu. Postačí aj prechádzka, telu sa dodá viac kyslíka a pomôže zbaviť sa rýchlejšie nazberaných toxínov.

Na kávu a tabletku pri kocovine úplne zabudnite, káva dehydruje organizmus a tým ešte zhoršuje váš stav a tabletka síce pomôže, ale veľmi uškodí pečeni a obličkám.

Žalúdočnú triašku a nevoľnosť upokojí mliečno banánový koktail s medom, ktorý zároveň doplní minerály (horčík, draslík) a elektrolyty.

Výborný na regeneráciu tela a útrob je slepačí vývar, alebo cesnačka. Vyrovná kyseliny v žalúdku a zahreje.

polievka-vyvar1

Počas celého dňa dopĺňajte tekutiny vo forme čistej vody, prípadne s citrónovou šťavou.

Taktiež môžete piť bylinkové čaje (zázvorový, mätový, kamilkový, žihľavový, zelený), organizmus sa vráti do normálu oveľa skôr.

Výnimočná rada nakoniec, ako sa vyhnúť tomuto trápeniu. Stačí sa žúrkam a alkoholu totálne vyhýbať, ale ruku na srdce, dá sa to skutočne?

 

 Rebecca