Životospráva a zdravie

Ústnej hygiene sa ľudia venovali od nepamäti. Už Babylončania pred 3 500 rokmi používali na čistenie zubov žuvacie tyčinky. Okrem Babylončanov aj Egypťania boli starostliví v dentálnej hygiene. Používali tenké vetvičky na jednom konci rozstrapkané do tenkých vlákien, ktorými si podľa odporučenia svojho zubného lekára čistili zuby najmenej dvakrát za deň.

Dopoludnia desiata z kantíny, potom obed v reštaurácii a na záver chladnička praskajúca vo švíkoch. Tukové vankúšiky okolo pása napovedajú, že títo ľudia často jedia viac, než by bolo nutné. Napriek tomu trpia chorobou, ktorú by ste čakali skôr u afrických detí - podvýživou.

Veľmi častý problém Je, že tesne pred ňou buď vy, alebo vaše deti? Či už bežné prechladnutie alebo nejaký ten kašeľ či teplotu, nedajbože zápal. Vieme prečo to často takto dopadne a znepríjemní nám to vytúženú dovolenku.

Pokiaľ ste mali diagnostikovanú intoleranciu na histamínovú toleranciu (HIT) je naozaj potrebné zahájiť diétu, alebo lepšie povedané sledovať potraviny, ktoré konzumujete a s ktorými sa vaše telo nevie stotožniť.
Vylúčiť alebo aspoň obmedziť z dennej stravy potraviny obsahujúce histamín nie je vôbec ľahké.

Neklamným znakom, že sa blížia dovolenky a prázdniny je zo dňa na deň horúcejšie slnko a s ním spojený smäd. Mnohí sa už naučili čítať etikety na predávaných výrobkoch, nevynímajúc aj ponúkané vody, džúsy, malinovky...

Najprirodzenejší spôsob ako zregenerovať svoje telo a myseľ je kvalitný spánok. To ako sa vyspíme ovplyvňuje množstvo faktorov napr. psychická záťaž, stravovanie, pitný režim. Netreba však podceniť výber tej správnej postele či matraca, ktorý by mal optimálne podporovať naše telo počas spánku.