Potraviny a výživa

Stále sa vyhýbate konzumácii strukovín? Máte obavu, že si ohrozíte postavu? Práve naopak, ak cítite, že ste počas zimy trošku nabrali na váhe, zaraďte strukoviny do svojho jedálnička.

V roku 1945 na Konferencii OSN o medzinárodnej organizácii jednohlasne schválili jej účastníci návrh Brazílie a Číny, aby sa vytvorila nezávislá medzinárodná zdravotnícka organizácia v rámci OSN. O rok neskôr v roku 1946 v New Yorku signovalo 61 štátov z celého sveta Ústavu Svetovej zdravotníckej organizácie. Československá republika patrila medzi tieto krajiny.

Patrí medzi najviac používané druhy zeleniny. Jej význam v kuchyni a pozitívny vplyv na zdravie určite nikto nespochybňuje.

Konzumuje sa surová, varená, pečená aj smažená. Ťažko sa bez nej zaobíde nejaká kuchyňa. Cibuľa tvorí základ väčšiny jedál. To je však len jedna časť jej využitia. Vo veľkom používa ako prírodný liek, ktorý funguje už po stáročia.

Skoro v každej domácnosti sa zemiaky objavujú niekoľkokrát do týždňa na tanieri či už ako príloha, alebo ako hlavné jedlo. V podstate je to náš druhý chlieb. Niet sa čo čudovať, veď je to potravina, ktorá je nenáročná, chutná a v kuchyni ponúka širokú škálu využitia, a hlavne je u nás celoročne dostupná.

Patrí k najstarším kultúrnym drevinám sveta. V minulosti boli gaštany základnou potravinou, ktorá mala podobné využitie ako dnes zemiaky.

Koniec leta a začiatok jesene je čas dozrievania jedného z najzdravších ovocí - hrozna. Čerstvý strapec rôznych odrôd, tvarov a farieb. Nutričná hodnota bobúľ je u všetkých skoro totožná, či už sa jedná o tmavomodré alebo zelené, biele, červené, čierne, či žlté, oranžové alebo ružové.