Potraviny a výživa

Vo všeobecnosti by sme sa mali v strave zamerať na pestrosť a čerstvosť potravín ako sú ovocie, zelenina, orechy, obiloviny, vajcia, ale aj rôzne druhy výhonkov a semienok.

Ideálne by bolo mať tieto komodity z domácej neprechemizovanej výroby. Z týchto bežných potravín dostaneme značný podiel vitamínov, minerálov, antioxidantov a iných životu potrebných látok, ktoré sa najviac podieľajú na udržovaní nášho zdravia.

Výhonky tejto lahôdkovej a ľahko stráviteľnej zeleniny konzumovali už stredoveké národy vo vyšších kruhoch, teda šľachta ako luxusné jedlo.

U nás, v našich končinách sa postupne dostáva na stôl a získava si čoraz väčšiu obľubu nie len pre jej chuť, ale aj pre obsah veľkého množstva cenných látok pozitívne vplývajúcich na organizmus a tým aj na zdravie konzumenta.

Je to dokonalá strukovina, ktorá blahodarne pôsobí pre naše telo. Už v minulosti poznali ľudia rôzne strukoviny, z ktorých si pripravovali rôzne druhy jedál. Ako aj iné strukoviny aj Cícer obsahuje mnoho vlákniny. Vláknina je vysoko prospešná pre náš žalúdok a jeho trávenie a blahodarný chod nášho tráviaceho traktu.

Stále sa vyhýbate konzumácii strukovín? Máte obavu, že si ohrozíte postavu? Práve naopak, ak cítite, že ste počas zimy trošku nabrali na váhe, zaraďte strukoviny do svojho jedálnička.

V roku 1945 na Konferencii OSN o medzinárodnej organizácii jednohlasne schválili jej účastníci návrh Brazílie a Číny, aby sa vytvorila nezávislá medzinárodná zdravotnícka organizácia v rámci OSN. O rok neskôr v roku 1946 v New Yorku signovalo 61 štátov z celého sveta Ústavu Svetovej zdravotníckej organizácie. Československá republika patrila medzi tieto krajiny.

Patrí medzi najviac používané druhy zeleniny. Jej význam v kuchyni a pozitívny vplyv na zdravie určite nikto nespochybňuje.

Konzumuje sa surová, varená, pečená aj smažená. Ťažko sa bez nej zaobíde nejaká kuchyňa. Cibuľa tvorí základ väčšiny jedál. To je však len jedna časť jej využitia. Vo veľkom používa ako prírodný liek, ktorý funguje už po stáročia.