Potraviny a výživa

Aj v našej modernej dobe sa máme stále, čo učiť od našich prarodičov. Zaspomínajte si, keď ste boli malými deťmi, čím začínala vaša mama, alebo babka liečbu choroby, alebo zoslabenia organizmu. To bolo jedno, či sa jednalo o prechladnutie, chrípku, únavu po ťažkej práci.

Najbohatším prírodným zdrojom antioxidantov zvyčajne bývajú výrazne až do čierna sfarbené ovocie a zelenina. Pre zachovanie zdravia sa odporúča ich denná konzumácia.

Z malej karfiolovej hlavičky sa šľachtením podarilo dospieť k dnešnej veľkej bielej karfiolovej hlave. A nielen to. Existuje viacero farebných odrôd od tradičnej bielej cez zelenú, ružovú až po fialovú odrodu.

Už pradávna kozy poskytovali mlieko aj tej najchudobnejšej vrstve obyvateľov. Toto mnohokrát nebolo iba zdrojom obživy, ale aj zdroj ktorý prinavracal zdravie a silu. V dnešnej vyspelej dobe sa stále viac a viac hovorí o pozitívnych účinkoch tohto bieleho nápoja.

Pre veľkú skupinu ľudí je zber húb dôležitou súčasťou pohybovej aktivity a duševnej relaxácie. Mnohí z vás určite poznáte ten skvelý pocit, ako je príjemná ranná rosa, vôňa lesa, čerstvý vzduch a džavotavý spev vtákov. V ruke košík a pred vami poriadny lesný nerovný terén, ktorý s ľahkosťou zdolávate a pozeráte, kedy zbadáte prvý dubáčik, alebo inú jedlú hubu.

Súvislé popínavé ostnaté porasty černíc sa najčastejšie tiahnu po okrajoch slnečnej časti lesov a hájov.

Krík plný tmavofialových až čiernych plodov ohlasuje koniec leta a začiatok jesene. Práve teraz je ideálny čas zberu, lebo ich liečivá sila naozaj stojí za povšimnutie.