Potraviny a výživa

Veľmi často sa hovorí o stravovaní a stravovacích návykoch. Rôzne odporúčania od lekárov, kde sa často spomína pestrá strava. Bohužiaľ ľudia majú sklon skĺznuť do jednostranne zameranej stravy bez toho aby si to uvedomili. Uprednostňujeme rôzne pochutiny, fastfoody, tučné či príliš solené jedlá. 

Drobučké chia semienka s jemne orieškovou príchuťou sú nielen unikátnym zdrojom energie, ale aj obrovskou zásobárňou potrebných živín. Získavajú sa zo šalvie hispánskej. Jej semienka sa veľmi podobajú ľanovým semenám, len sú podstatne menšie a drobnejšie.

V predaji sú potraviny, ktoré nášmu telu neprospievajú a nič dobré mu ani neprinášajú. Ak povieme že mu škodia, nie sme od pravdy vôbec vzdialení. Niektoré umelo vytvorené a do jedál pridávané látky, sú vyvinuté iba na zvýraznenie chuti, udržanie čerstvého vzhľadu, alebo na predlženie doby uskladnenia a konzumácie potraviny.

Aj v našej modernej dobe sa máme stále, čo učiť od našich prarodičov. Zaspomínajte si, keď ste boli malými deťmi, čím začínala vaša mama, alebo babka liečbu choroby, alebo zoslabenia organizmu. To bolo jedno, či sa jednalo o prechladnutie, chrípku, únavu po ťažkej práci.

Najbohatším prírodným zdrojom antioxidantov zvyčajne bývajú výrazne až do čierna sfarbené ovocie a zelenina. Pre zachovanie zdravia sa odporúča ich denná konzumácia.

Z malej karfiolovej hlavičky sa šľachtením podarilo dospieť k dnešnej veľkej bielej karfiolovej hlave. A nielen to. Existuje viacero farebných odrôd od tradičnej bielej cez zelenú, ružovú až po fialovú odrodu.