Potraviny a výživa

Stravujete sa zdravo, nerobíte žiadne prehrešky voči zdravej strave, žiadne sladkosti, sladené a sýtené nápoje, vyprážané, slané a tučné jedlá, dodržiavate zásady zdravého životného štýlu, máte pohyb na čerstvom vzduchu a predsa vás prepadá malátnosť a únava?

V každom supermarkete na pultoch nájdete malý krehký šalátik plný života a sily, je to poľníček . Mnohí z vás ho poznajú aj pod názvom kozlíček poľný alebo valeriánka poľná. Predáva v ružici aj s korienkami, ktoré treba pred konzumáciou odstrániť. Jeho listy s delikátnou orieškovou chuťou majú vyššiu nutričnú hodnotu, ako klasický listový šalát.

Obľúbená rastlinka nie len gurmánov pre jej horkasto a jemne štipľavú chuť. Listy rukoly sa veľmi podobajú na listy púpavy alebo mladej reďkovky. Ak ešte nepatríte medzi fanúšikov zelenej rukoly, naučte sa aj vy používať jej mladé lístočky do šalátov, polievok, nátierok, omáčok a cestovín.

Každý človek vie, že keď chce schudnúť, mal by obmedziť príjem cukrov. Že by sa mal vyhnúť čokoládam, sladkým tyčinkám alebo Coca-Cole. To je jasné. Oni ale existujú potraviny, v ktorých je veľa cukru, akurát by ste to o nich na prvý pohľad vôbec nepovedali. Ktoré to sú?

Korenie a bylinky rôznych druhov v dnešnej dobe už berieme ako samozrejmosť najmä na ochutenie pokrmov. Nielenže dodajú jedlu správnu chuť, ale zároveň pozitívne pôsobia na telo a zdravie človeka.


Predstavíme vám sedem druhov bežne používaných korenín, u ktorých boli zistené účinné látky najmä v prevencii proti vzniku nádorových ochorení (rakoviny).

Už za čias našich starých pra-prarodičov, keď v domácnostiach nepoznali chladničky, bežne prepražovali maslo, ktoré si dorobili. Takto upravené maslo im vydržalo v komore omnoho dlhšie. Vysmážali na ňom, natierali na chlieb, alebo ho pridávali do vareného jedla.