jahancinaNajviac jahňacieho mäsa sa skonzumuje v období veľkonočných sviatkov. Pritom jahňacina by mala byť súčasťou nášho jedálnička po celý rok.


Pozitívne vlastnosti ovčieho a jahňacieho mäsa

Ovčie a jahňacie mäso má vysokú dietetickú hodnotu. Je ľahko stráviteľné, má vysoký obsah esenciálnych aminokyselín, s priaznivou skladbou nenasýtených mastných kyselín. Je bohaté na bielkoviny a minerály. Konzumáciou jahňaciny sa predchádza výskytu arteriosklerotických zmien, ktoré spôsobujú infarkt a cievne mozgové príhody. Obzvlášť sa odporúča diabetikom, deťom, starším ľuďom a v období rekonvalescencie. Ďalším pozitívom je, že pri výkrme oviec sa nepoužívajú hormóny na stimuláciu rastu.
Mäso z dospelých jedincov má pevnú štruktúru, je jasno až tmavo červenej farby a jemne vláknité. Príznačná je jeho špecifická vôňa a chuť. Jahňacie mäso je ružové a veľmi jemné. Jahňacina sa získava z jahniat do veku 12 mesiacov. Najjemnejšie je mäso mliečnych jahniat.

Recept na Pečené jahňacie stehno >>


Spotreba ovčieho a jahňacieho mäsa na Slovensku je veľmi nízka

I keď má ovčie a jahňacie mäso mnoho pozitív, jeho spotreba je na Slovensku dlhodobo veľmi nízka. Len 0,13 kg na osobu ročne. To je päťnásobne menej ako je odporúčané.
Mnohí majú voči jahňaciemu mäsu, jeho chuti a vôni predsudky. Pritom ho stačí len vhodne pripraviť. Odporúča sa používať bylinky, ako tymián a rozmarín, ktoré mäso vhodne prevoňajú a dochutia. Pred pečením môžete mäso dochutiť aj cesnakom a prešpikovať slaninou. Alebo ho vopred naložiť na niekoľko hodín do marinády.

Ak vás téma zaujala, viac o dočítate v nasledujúcom článku o jahňacom mäse.


Zdroj a foto : Chovamedoma.sk