ID 100364813Najbohatším prírodným zdrojom antioxidantov zvyčajne bývajú výrazne až do čierna sfarbené ovocie a zelenina. Pre zachovanie zdravia sa odporúča ich denná konzumácia.

 

Antioxidanty prirodzene nachádzajúce sa v týchto potravinách:

 

 Čučoriedky - rastlinné farbivo s antioxidačným účinkom, ktoré chráni organizmus pred voľnými radikálmi, rakovinou a degeneratívnymi ochoreniami. Obsahujú veľké množstvo vitamínu C a E, betakarotén, železo a rastlinné farbivá.

- Sušené slivky - obsahom antioxidantov sa zaraďujú na popredné miesto. Chránia srdce, podporujú mozgovú činnosť, pomáhajú udržiavať správny krvný tlak, pozitívne pôsobia na pokožku, zlepšujú rast a kvalitu vlasov, dodávajú energiu telu. Obsahujú najmä vitamín A, B3 a B6, draslík a železo.

- Černice - predchádzajú srdcovo - cievnym ochoreniam, zabraňujú predčasnému starnutiu pokožky, sú aktívne proti infekciám. Obsahujú vitamín C a E, kyselinu listovú, mangán, salicyláty a flavonoidy.

- Maliny - chránia organizmus pred vírusmi a baktériami, zabraňujú degeneratívnym zmenám v bunkách. Obsahujú vitamín C, B3, kyselinu listovú, železo, mangán, flavonoidy a antokyaníny.

 jahody1 

 - Jahody - majú antikarcinogénne a protizápalové vlastnosti, podporujú tvorbu kolagénu. Obsahujú vitamín C, B6, betakarotén, mangán, kyselinu listovú a elagovú.

- Brusnice - pôsobia dezinfekčne najmä pri zápaloch močového mechúra, močových ciest a obličiek. Obsahujú vitamín A a C, triesloviny a organické kyseliny.

- Čerešne - prečisťujú krv a odvodňujú, chránia srdce, krvný obeh, pečeň a obličky, pozitívne pôsobia na pokožku a štruktúru vlasov. Obsahujú vitamín C, vápnik, draslík, horčík, kvercetín a kyselinu elagovú.

- Hrozienka - napomáhajú pri likvidácií voľných radikálov, podporujú peristaltiku čriev, dodávajú energiu. Obsahujú vitamíny skupiny B, draslík a prírodný cukor.

- Kivi - pomáhajú upravovať vysoký krvný tlak, nespavosť alebo vyčerpanosť spojenú s vyšším vekom, znižuje hladinu cholesterolu v krvi. Obsahuje vitamín C, B, E, lutein a draslík.

Grapefruit (grep) - zbavuje telo toxických látok, znižuje hladinu cholesterolu, podporuje imunitný systém tela, trávenie, pri dlhodobejšej pravidelnej konzumácii pomáha odbúravať nadbytočný tuk. Obsahuje vitamín C, betakarotén, kyselinu listovú, draslík, lykopén a flavonoidy.

- Avokádo - podporuje činnosť mozgu, pôsobí ako prevencia očných a srdcovo-cievnych ochorení, pokožku udržiava jemnú a pružnú a bráni vzniku vrások. Obsahuje vitamín C a E, vitamíny skupiny B, karotenoidy, draslík, zinok, omega-3 mastné kyseliny a lutein.

- Ružičkový kel - zvyšuje hladinu antioxidantu glutatiónu, ktorý pomáha pečeni zbavovať sa jedov. Sinigrín likviduje bunky, ktoré majú sklon stať sa rakovinovými. Obsahuje vitamíny A, C, železo a sinigrín.

- Špenát - chráni pred voľnými radikálmi, posilňuje srdce a cievy, aktivuje látkovú premenu, predchádza predčasnému rednutiu kostí. Obsahuje vitamíny skupiny B, vitamín C, vápnik, horčík, zinok a karotenoidy.

- Brokolica - chráni telo pred voľnými radikálmi, spevňuje kosti, má silné protirakovinové účinky, chráni pred infekciami, priaznivo vplýva na oči, kožu a nervovú sústavu. Obsahuje vitamín C, vitamíny skupiny B, betakarotén, vápnik, železo a zinok.

- Červená repa (cvikla) - prečisťuje krv, má protirakovinové vlastnosti, podporuje obranyschopnosť organizmu, napomáha regenerácii bielych krviniek. Tmavočervenú farbu repe dodáva silný antioxidant betakyanín. Obsahuje železo, mangán, draslík, kremík a betakyanín.

  fazula rozne druhy1

 - Fazuľa - dôležitý zdroj antioxidantov a bielkovín, udržiava bunky v dobrom stave. Obsahuje kyselinu listovú, železo, mangán, draslík a bielkoviny.

- Cesnak kuchynský - pôsobí proti rakovine, baktériám a hubám, upravuje hladinu tukov, cholesterolu, zrieďuje krv, znižuje nebezpečenstvo infarktu, uchováva mladistvý vzhľad pokožky, vlasov a nechtov. Obsahuje vitamín C, B6, vápnik, síru a s-alylcysteín.

- Červená paprika - predchádza prechladnutiu, nádche, chrípke, eliminuje príznaky starnutia, degenerácie kože, chráni pred problémami s pamäťou a očnými ochoreniami. Obsahuje vitamín C a E, betakarotén, vitamíny B1, B2 a niacín, selén a zinok.

- Sezamové semienka - chráni kožu pred starnutím, vyhladzuje vrásky, podporuje imunitu, aktivuje činnosť nervov, mozgu a posilňuje srdce a kosti. Obsahujú vitamín E, vitamíny skupiny B, vápnik, železo, horčík, zinok, omega-6 a omega-9 mastné kyseliny.

 

 

 Rebecca

 

Zdroj 1.foto: Image courtesy of start08 at FreeDigitalPhotos.net
Ostatné: Vlastný archív