Pohyb a fit

Ak sa adept otužovania po zrelej úvahe rozhodol podstúpiť rehoľu otužovania v nasledujúcich riadkoch by som si dovolil poskytnúť niekoľko rad, ktoré som získal pri mojej činností otužilca.

Základom otužovania v príprave je aspoň 3 – 4 mesiace sa začať ráno sprchovať studenou vodou.

Denne stretávame v posilňovni cvičiacich, ktorí nemajú vhodné oblečenie. A nejde len o neskúsených začiatočníkov – často sú zle oblečení aj tí, ktorí posilňujú dlhé roky. Ako sa správne obliecť, aby vám nehrozilo zranenie alebo nachladnutie?

Určite všetci vieme, že otužovanie prináša nášmu telu mnoho pozitív. Je však dôležité správne začať tak, aby sme si neublížili. Preto sme sa rozhodli spýtať ako začať s otužovaním človeka, ktorý vie ako na to.

„ Bez vody život nie je , aj keď je ľadová, zdravie a radosť prináša“

Vyššie uvedeným mottom sa riadi klub otužilcov Krásňanské mrože. Vážení otužilci, sympatizanti otužovania a ľudia, ktorí sa pohrávate s myšlienkou niekedy začať s otužovaním.

Nedávno to bolo úplne bežné, do dnes nemysliteľné, teraz znovu takmer normálne. Čím ďalej viac ľudí chodí alebo dokonca aj behá naboso – a väčšina z nich si to navyše hlasno pochvaľuje. Bežná populácia nechápavo krúti hlavou, lekári a fyzioterapeuti nevedome vytvorili dva nezmieriteľné tábory. Ako to s tým bosým chodením vlastne je?

Nastalo charakteristické jesenné počasie chladné, šedivé a daždivé. Za pár týždňov príde čas zimného obdobia, tak pridáme ešte mrazivé a zasnežené.

Pre mnohých je to ideálny čas na nečinnosť a veľký priestor pre vznik rôznych depresií a iných zdravotných problémov. Nemusí to tak byť.

Brucho, táto časť tela patrí medzi najproblémovejšie najmä u žien, no výnimku netvoria ani muži, ktorí si svoje brucho včas neudržali na "uzde".
Pre pekné a ploché brucho je dôležitý správny a pravidelný pohyb a tiež aj kvalitná zdravá strava. Pohyb a strava to sú dva faktory, ktoré idú ruka v ruke a nie je ich možné pri tvarovaní postavy oddeliť.