kreatin fyzicka kondicia mChrániť si svoje zdravie a fyzickú kondíciu je to najdôležitejšie, čo pre svoje telo môžete urobiť. Starať sa o svoje telo až od momentu kedy pociťujete akútnu bolesť nie je najlepšia cesta.

O telo sa treba starať dlhodobo a čím skôr začnete, tým skôr sa vám za to vaše telo patrične poďakuje. Počuli ste už niekedy o Kreatíne? Ak nie, je na čase sa s týmto magickým pomocníkom zoznámiť.

Čo to je a aké sú jeho účinky

Kreatín je derivát aminokyselín ktorý je syntetizovaný predovšetkým v ľadvinách a pečeni. Vaše kostrové svalstvo obsahuje 95% kreatínu a zvyšok obsahuje mozog, srdce a semenníky.&nbsp Je dôležitý predovšetkým pre ľudí, ktorí športujú a podávajú vysoký výkon, no jeho pravidelné dopĺňanie pomáha každému, kto ma záujem starať a o svoje zdravie. Je vedecky preukázateľne, že jeho dlhodobé užívanie zlepší svalovú vytrvalosť, silu, zväčší svaly a pomôže pri hydratácií počas extrémnych športov a outdorových aktivít. Keďže zlepšuje silové schopnosti je vynikajúcim pomocníkom aj pri chudnutí, kedy vám pri kombinácií cvičenia a vyváženej stravy napomôže trénovať intenzívnejšie a dlhšie.

Ako vplýva na naše zdravie

V zdravom tele zdravý duch. V dnešnej dobe sa už ľudia o svoje zdravie zaujímajú o čosi viac ako kedysi, kedy to nebolo až také vyžadujúce. Žijeme v uponáhľanej dobe, máme nedostatok spánku, málo sily a pracujeme pod stresom.
Pri takýchto podmienkach sa telo rýchlo vyčerpá a nie je možné ho opäť správne naštartovať. Kreatín má okrem iných výhod aj pozitívny vplyv na vaše zdravie. Pravidelné užívanie kreatínu okrem iného umožňuje rýchlejšie liečiť zápalové procesy v tele, zlepšuje mozgovú činnosť a pamäť, napomáha pri nervovo-svalových poruchách a dokonca pomáha pacientom s chronickými chorobami pľúc. Tak veľa pozitív v jednom doplnku - Kreatíne.

Ako ho správne užívať

Užívanie Kreatínu nepodceňujte. Jeho odporúčaná dávka je okolo 4 až 6 gramov denne. Ak to s kreatínom preženiete, môže mať na vaše telo opačný vplyv a to taký, že namiesto toho, aby telo o keratín obohatil, telo sa jeho prebytku začne postupne zbavovať.

Medzi niektoré vedľajšie účinky kreatínu patrí:

  • Zvýšená telesná teplota
  • Hnačka
  • Kŕče
  • Roztržitosť

Aby ste predišli hrozbe vedľajších účinkov, odporúčame vždy dodržať pokyny na danom výživovom doplnku.

Kreatín môžete kľudne užívať samostatne bez toho, aby ste ho mali kombinovať so sacharidmi. Kreatín je možné užívať dlhodobo a to aj bez prestávok. Pri jeho dlhodobom užívaní bude vaša výkonnosť oveľa lepšia.

Keďže napomáha zadržiavať vodu v bunkách je dosť možné, že sa vaša telesná hmotnosť začne zvyšovať. Čiže ak je vašim cieľom schudnúť, pri užívaní kreatínu je dobré si od neho dať aj malú prestávku. Prestávka medzi jednotlivými dobami užívania môže byť niekoľko týždňov, napríklad 4 až 5 týždňov. Potom môžete znova pokračovať v jeho užívaní. Nezáleží na tom, či patríte medzi vytrvalých športovcov, turistov od narodenia alebo trénerov fit centra. Kreatín je dokonalým štartom pre každého obyčajného človeka, ktorý sa chce o svoje telo starať a kŕmiť ho kvalitným obsahom. Jeho účinky sa prejavia už za niekoľko týždňov.