drinky mAko sa hovorí, všetkého veľa škodí. Alkoholu niekedy aj menej. Väčšina vám ale povie, že alkohol do zdravého životného štýlu nepatrí vôbec. Cvičiť a piť alkohol? To je predsa neprípustné. Alebo nie?

 

O alkohole popri športovaní sa hovorí ako o niečom neodmysliteľne zlom. Je to, ako keď chcete schudnúť, a tak zo svojho jedálnička úplne vyradíte cukor. Ale je to zdravé? Nie je.

Samozrejme, toto je niečo iné. Cieľom tohto článku nie je tvrdiť, že vodka a šport idú dokopy. Nie, naozaj nemôžete chodiť každý piatok do baru a piť až do rána. Teda, ak chcete vidieť nejaký progres vo vašom snažení. Alkohol má aj svoje svetlé stránky. V malých dávkach môže dokonca priniesť viac výhod ako nevýhod.

Robiť pokroky vo fitku môžete aj bez toho, aby ste sa úplne vyhli alkoholu. Áno, existuje veľa tvrdení, prečo je alkohol zlý, ale je to naozaj tak? Pozrime sa na niektoré z nich.

salat

Priberá sa z alkoholu?

Určite ste už počuli o tom, že z alkoholu sa priberá. Z piva predsa vzniká pivné brucho. Je to ale naozaj tak? Čo myslíte?

Práveže ani nie.

Máte to ako s jedlom. Keď jete viac, ako telo potrebuje, priberáte. Rovnako je to aj s alkoholom. Ten sa totiž v tele rozkladá postupne na acetát, ktorý pri vstupe do krvi bráni rozkladaniu tukov. Väčšina mastných kyselín sa potom miesto následného strávenia uskladní. Aby človek pribral, musí mať kalorický prebytok. Ak si teda dáte pozor na svoj jedálniček, alkohol vám týmto spôsobom neuškodí.

 

Znižuje alkohol hladinu testosterónu?

Testosterón má pri svalovom raste a celkovo pri športovom výkone veľký význam. V tejto téme sa stretlo už mnoho tvrdení o tom, že konzumácia alkoholu znižuje hladinu testosterónu.

Nie, tomuto tvrdeniu nebudeme oponovať. Naozaj je to tak. V jednej štúdii užívali muži počas troch týždňov menšie množstvo alkoholu. Na konci štúdie zistili, že ich hladiny testosterónu klesli o necelých 7%. U žien táto hladina ale ostala rovnaká. Nie je to však veľký pokles. Aby mohol alkohol spôsobiť výrazný pokles testosterónu, museli by ste vypiť oveľa viac.

 

Môže mať mierna konzumácia alkoholu pozitívne účinky?

cvicenie

Mierna konzumácia alkoholu naozaj môže mať aj pozitívne účinky. Vezmime si napríklad resveratrol, ktorý sa nachádza v červenom víne. Zlepšuje funkciu srdca a znižuje možnosť aterosklerózy.

Ako ale piť bez toho, aby nám ubudlo svalov a narástli bruchá?
Alkohol treba s mierou. Nemusíte sa mu vyhýbať úplne, ale treba si udržať zdravú mieru. O to viac, ak športujete a chcete vidieť časom progres a nie stagnovať.

  • V deň, keď pijete alkohol, zvýšte príjem bielkovín a vlákniny a znížte príjem tuku. Celkovo sa zbytočne neprejedajte. Niekedy rastie s alkoholom aj chuť do jedla. Ak si ale dáte pozor, naberania sa báť nemusíte.
  • Deň po pití alkoholu je tiež dôležitý. Isto ste už počuli o tom, že treba veľa piť. Ak pijete málo, vaše telo si môže zameniť smäd s hladom.
  • Trénovať predtým, ako si dáte jedno pivo či pohár vína, môžete. Ak si dáte naozaj len trochu, tak môžete aj potom. Hlavne dbajte na dostatočný príjem tekutín a zdravú stravu.


Zaujímavosti na záver

Stalo sa aj vám, že ste sa na druhý deň po pití alkoholu zobudili ľahší? Alkohol je totiž diuretikum. Odvodňuje. Preto, ak nepijete zároveň s alkoholom aj veľa vody, ľahko vás môže dehydrovať.

A viete, ktorý alkohol uprednostniť? Ak už siahnete po tvrdom alkohole, skúste radšej biely alkohol. Z tmavého alkoholu budete mať na druhý deň horšiu opicu a budete sa cítiť unavenejší. Čím to je? Tmavý alkohol obsahuje oveľa viac kongenérov, teda chemických látok spôsobujúcich opicu, ako biely. Pohárik dobrej vodky je v tomto prípade lepší ako pohárik whisky.

Pitie alkoholu vo väčšom množstve nie je zdravé. Ak ale pijete s mierou, neublíži vám to. Čo poviete? Budete mu odolávať, alebo si občas doprajete pohárik?

 

Zdroj foto: pixabay.com
Reklamný článok