cyklistikaV zime si väčšina z nás dopraje viac jedla a to aj toho nezdravého.

Počas roka sa mnohí snažili stravovať a žiť zdravo, ale povedzme si pravdu. Ťažko sa odolávalo vianočným typickým dobrôtkam a tiež fašiangovým nástrahám.

Výsledok zvýšeného „mlsnia a pojedania“ sa zisťuje v prvom rade v šatníku. 

 

Nohavice alebo sukne, ktoré vám ešte pred nejakým mesiacom padli ako uliate, teraz s ťažkosťou zapnete. To nehovoríme o tom, že sa pri menšej fyzickej námahe zadýchate alebo spotíte. Tak to je najvyšší čas zaradiť do svojho denného režimu aktívny pohyb, ktorý je prospešný nielen pre postavu ale i zdravie.

Na redukciu hmotnosti má na to každý iný recept, ale isté je že: „Bez pohybu to nepôjde!“

 

bezecky trening

 

Prečo je pohyb a cvičenie zdravé?

  • Zvyšuje dychová frekvencia a kapacita pľúc
  • Zlepšuje tep a výkonnosť srdca a tým sa eliminuje riziko srdcového infarktu
  • Podporuje imunitu a obranyschopnosť organizmu voči rôznym ochoreniam a to od bežnej nádchy až po závažné civilizačné ochorenia vrátene infekčných a zápalových ochorení
  • Pozitívne pôsobí na celý tráviaci systém a zažívanie
  • Chráni pred vznikom diabetes 2.
  • Priaznivo pôsobí na pohybový aparát a svalstvo, udržiava pohyblivosť najmä váhonosných kĺbov (bedrá, kolená, členky), znižuje riziko a rozvoj osteoporózy
  • Podporuje cirkuláciu krvi a lymfy, a tým aj očistu organizmu
  • Zaisťuje správnu hmotnosť tela
  • Uvoľňuje napätie, depresiu a stres, zlepšuje náladu.

Netreba zabúdať ani v týchto chladnejších mesiacoch na pravidelný pitný režim, ktorý telu dodá potrebnú hydratáciu, zlepší kvalitu pleti a vzpruží organizmus.


Berte pohyb ako zábavu a nesmierne veľké plus pre vaše zdravie, či už je to chôdza, nordic walking, beh, korčuľovanie, lyžovanie alebo iný šport, dôležité je, že sa hýbete. Veď pohyb je spojenie dobrého s užitočným pre každého z nás.

 

Wanda