Potraviny a výživa

Máte stromy ovešané množstvom jabĺk a neviete čo s nimi? Jablká sú veľmi zdravé ovocie a bola by škoda, keby vyšli nazmar. Poradíme vám niekoľko receptov, ako si ich spracovať na neskôr.

Príchod jesene kladie vždy zvýšené nároky na náš imunitný systém. Preto je dôležité ešte pred nástupom chladných dní, začať posilňovať svoju imunitu.

Oregano poznáme aj pod názvom pamajorán obyčajný. Prísada, ktorú využívame v kuchyni má však aj liečivé účinky.

Mrazom sušené ovocie zaznamenáva veľký úspech. Jeho nespornou výhodou je fakt, že sa vďaka zamrazeniu ovocia uchovávajú nutričné hodnoty, vitamíny a farby.

O bielom pečive hovoríme ako o menej zdravej variante. Prečo tomu tak je a ako sa odlišuje od celozrnného?

Pestom si môžete dokonale dochutiť takmer každé jedlo. Jeho príprava je jednoduchá a dá sa vyrobiť v rôznych variáciách.

V surovom stave sú jej plody a kvety mierne jedovaté, no pokiaľ ich tepelne spracujete tak si z bazy čiernej môžete pripraviť výborné pochúťky.

Tuky a oleje obsahujú mastné kyseliny. Ktoré sú nevyhnutné pre naše zdravie. Ako ich správne „namiešať“?

Kto si chce udržať zdravie a štíhlu líniu, ten by mal prijímať také množstvo kalórií, aké aj spáli. K optimálnemu spaľovaniu kalórií pomáha konzumácia kvalitnej stravy a cvičenie. Už pohybové aktivity miernej intenzity skvelo podporujú dobré fungovanie metabolizmu.

Na vašom tele sa nenájde miestečko, kde by nebol. Táto bielkovina vypĺňa všetky priestory medzi bunkami, doslova ich spája ako lepidlo, a preto keď začne ubúdať, nastávajú problémy.

Známa americká primárka neurológie dr. Suzanne O’Sullivanová je okrem iného aj autorkou knihy “Je to všetko v tvojej hlave”. Aj my veríme, že vzťah medzi mysľou a fyzickým telom je veľmi úzky. Práve preto sa na jarný detox pozeráme trošku inak. 

Na varenie alebo dochucovanie nemusíte používať len klasické oleje. Jednoduchým spôsobom si môžete pripraviť bylinkové oleje podľa svojej chuti.

Odporúčame