Pohyb a fit

Leto už máme tu a s ním sú spojené obdobie vysokých teplôt. Extrémne vysoké až tropické teploty prinášajú množstvo rizík, ktoré môžu spôsobiť vážne kolapsové stavy. Horúčavy dokážu veľmi vyčerpať organizmus, ohroziť ho až spôsobiť závažné poškodenia. Ale čo robiť počas horúčav? Ako sa správne správať?

Zjazdové lyže som už vymenila za bicykel a privítala som teplé počasie vo veľkom štýle. Moje cyklotúry na hrádzi ma napĺňajú radosťou a uspokojením a stále sa učím niečo nové. Túto jar som sa dala na bylinkové túry. Čítate dobre. Túry, nie kúry. Tie prídu na rad neskôr. Začalo to tým, že som dostala defekt.

Moderná doba 21. storočia, v súvislosti s veľkými vymoženosťami techniky a motorovej dopravy, nás posúva kdesi do polohy nezdravej pohybovej pasivity, ktorá je dnes výsledkom mnohých civilizačných ochorení.

Či máte lyže Rossignol, Elan alebo Atomic, ak sa chcete stať dobrým lyžiarom, musíte splniť niekoľko základných princípov, musíte prejsť od základov k pokročilejšiemu lyžovaniu a postupným neustálym trénovaním sa z vás stane dobrý lyžiar. Žiadna značka lyží sama o sebe z vás lyžiara neurobí.

Prehrabávate sa aj vy teraz na jar vo svojich športových doplnkoch? Odkladáte zjazdové lyže, snowboardy a lyžiarske výstroje? A snažíte sa nájsť všetky tie športové potreby na jar a leto? Niekedy je náročné hľadať a odkladať všetky tieto veci, veď toho má jedna rodina požehnane, stačí sa len pozrieť koľko máte lyží, bicyklov, kolobežky...

Ak sa adept otužovania po zrelej úvahe rozhodol podstúpiť rehoľu otužovania v nasledujúcich riadkoch by som si dovolil poskytnúť niekoľko rad, ktoré som získal pri mojej činností otužilca.

Základom otužovania v príprave je aspoň 3 – 4 mesiace sa začať ráno sprchovať studenou vodou.

Odporúčame