dieta chudnutie mOpäť tu máme nový rok a s ním aj novoročné predsavzatia. Mnoho ľudí si zaumieni, že schudne, začne športovať či zdravšie sa stravovať. Ste aj vy jedným z nich? Inšpirujte sa našimi tipmi, aby vám motivácia vydržala po celý rok.

Vytýčte si jasný cieľ

Na začiatku musíte mať pevný cieľ. Nestačí, keď si pri novoročnom prípitku pomyslíte, že tento rok konečne schudnete. Dajte si merateľný cieľ – schudnúť 15 kíl do konca roka či zabehnúť maratón v septembri. O cieľ sa podeľte s priateľmi osobne či na sociálnych sieťach. Môžete s nimi pravidelne zdieľať svoje úspechy, podpora sa vám určite zíde.

Sledujte svoje pokroky a odmeňte sa

Svoj cieľ si rozdeľte na menšie mesačné a týždenné ciele. Zo začiatku nemusia byť vysoké, aby vás zbytočne neodradili. Náročnosť a intenzitu budete zvyšovať postupne. Ciele si rozplánujte a písomne zaznačte do diára alebo do kalendára. Po uskutočnení cieľa si ho odfajknite a pochváľte sa, že ste cieľ splnili. Nezaškodí, ak si po splnení nejakého cieľa doprajete odmenu. Môže to byť niečo pekné na oblečenie, nová kniha alebo tabuľka kvalitnej horkej čokolády.

Pripravte sa na prekážky

Dosahovanie cieľov nepôjde vždy ľahko a bez problémov. Treba sa na to vopred pripraviť. Spíšte si na papier, čo pre vás dosiahnutie ročného cieľa znamená a prečo je pre vás dôležité. Papier noste vždy so sebou, vložte si ho napríklad do peňaženky. Vždy, keď budete lenivý, zaneprázdnený alebo budete hľadať výhovorky, prečítajte si ho. Nemusíte vždy dosiahnuť plný cieľ, ale vždy sa o to aspoň pokúste.

Špeciálny tip redakcie

Motivovať sa môžete aj kúpou novej výbavy. Stacionárny bicykel, fit lopta či nové fitness oblečenie vás môžu ľahko nakopnúť k dosiahnutiu cieľa. V novoročných výpredajoch môžete nakúpiť naozaj lacno. Náš špeciálny tip je aktuálny Tchibo leták, ktorý ponúka pohodlné a kvalitné fitness oblečenie a športové doplnky za skvelé ceny.

Požiadajte o pomoc

Nie je hanba požiadať o pomoc, najmä ak ste úplní začiatočníci. Ak je pre vás fitness centrum cudzí svet, zabezpečte si trénera. V prípade, že si ho nemôžete dovoliť, určite vo svojom okolí nájdete niekoho, kto aktívne cvičí. Opýtajte sa ho, či by ste mohli cvičiť spoločne, alebo či by vám na začiatok ukázal, ako správne vykonávať jednotlivé cviky, ktoré sú najvhodnejšie pre začiatočníka a čo robiť, aby motivácia vydržala.

Zvyk vytvoríte za 21 dní

Podľa štúdií trvá 21 dní, kým sa z nejakej činnosti stane zvyk alebo sa jej vykonanie priblíži k strednej zložitosti. 21 dní neznie až tak náročne, však? Myslite na to, že po 21 dňoch sa nový návyk zautomatizuje a cvičenie alebo športovanie sa pre vás stane niečím bežným, k čomu sa nebudete musieť neustále premáhať. Začiatky sú vo všetkom najťažšie, ale ak vydržíte, určite nebudete ľutovať.

Zdroj foto pexels.com