sugar-cube-1325425-1280x800Každý človek vie, že keď chce schudnúť, mal by obmedziť príjem cukrov. Že by sa mal vyhnúť čokoládam, sladkým tyčinkám alebo Coca-Cole. To je jasné. Oni ale existujú potraviny, v ktorých je veľa cukru, akurát by ste to o nich na prvý pohľad vôbec nepovedali. Ktoré to sú?

 

100% džúsy

Človek by si povedal, že 100% ovocné džúsy predsa musia byť zdravé. Jasne – zdravé sú. Lenže ovocie je významným zdrojom jednoduchých cukrov, takže ak denne vypijete treba liter jablčného džúsu, dostanete do tela takmer 100 g jednoduchého cukru (tzv. monosacharidu)! Už tým výrazne prekročíte odporúčanú dennú dávku – a to ste ešte ani nejedli žiadne jedlo.

Ovocie a ovocné džúsy samozrejme jesť a piť môžete, ale musí to byť v rozumnom množstve. Dajte si pohárik jablčného džúsu treba na raňajky (ráno telo jednoduché cukry potrebuje), cez deň už sa mu ale skôr vyhýbajte. Nahradiť ich môžete napríklad zeleným čajom alebo vodou s citrónom.

Kečup

Kto by to bol povedal, že toto nevinné dochucovadlo „z paradajok“ bude plné cukru. Bohužiaľ to tak skutočne je – kečup obsahuje 25 % sacharidov, z toho rovnú štvrtinu predstavujú jednoduché cukry. Nie je to taký zabijak, ako spomínané džúsy, ale poznáte to. Kečup k vajíčkam, kečup do toastov, kečup na špagety – a razom sú z toho desiatky gramov sacharidov denne, o ktorých vlastne ani neviete.

Skúste kečup pokiaľ možno obmedziť – a ak sa vám to nedarí, vyrobte si ho doma sami. Na mimibazari nájdete podrobný návod, výhodou je, že máte nad zložením kečupu 100% kontrolu.

skryte cukryCesta k dokonalej postave vedie cez obmedzenie cukrov (lascana.sk)Raňajkové cereálie

Zrejme ste už niekedy počuli informáciu, že vločky alebo müsli sú ideálnym jedlom pre naštartovanie metabolizmu a začiatok dňa. Je to síce pravda, ale... má to veľké ALE.

Hrozne moc totiž záleží na tom, aké vločky a aké müsli pojedáte. Do týchto cereálií niektorí výrobcovia veľmi radi pridávajú obrovské množstvo cukru a veľké množstvo tuku – typicky ide o zapekané müsli alebo sladené vločky. Niektorým ľuďom potom vločky nechutia, tak si ich cukrom doosladzujú sami. A v takom prípade sú raňajkové cereálie doslova kalorickou bombou.

Záver? Raňajkové cereálie áno, ale jedine sypané alebo natural, ochutené maximálne ovocím či orieškami. Síce nebudú chuťovo tak dobré, ale pomôžu vám pri zhadzovaní nadbytočných kíl.