masaz chrbat 2768833 1920S bolesťou pohybového aparátu sa stretne každý z nás. Niekedy nastúpi nečakane, inokedy je to chronická každodenná bolesť s ktorou sa nejako naučíme žiť a fungovať. Netýka sa to len ľudí vo vyššom veku, čoraz viac sa s problémami chrbtice stretáva aj mladšia generácia. Bolesti chrbta, svalov a kĺbov patria medzi veľmi časté zdravotné ťažkosti.

Na príčine je množstvo faktorov. Niekedy je to dôsledok sedavého zamestnania, niekedy to môže byť následok napríklad úrazu či vek. Každopádne akákoľvek bolesť chrbta či kĺbov je to vždy nepríjemná a obmedzujúca.

Ako uľaviť boľavým kĺbom a svalom?

V prvom rade je to pohyb. Dostatočný pohyb v primeranej miere by mal byť bežnou súčasťou každodenného života. Na pohyb by mal myslieť každý, hlavne však ľudia, ktorý väčšinu dňa trávia sedavým zamestnaním. Ak máte prácu, v ktorej väčšinu času presedíte v kancelárii pri počítači mali by ste si vyhradiť dostatočný čas aj na aktívny spôsob života a rozhýbať kĺby a svaly. Inak riskujete čoraz častejšie bolesti krčnej a bedrovej chrbtice.
Ak už trpíte bolesťami kĺbov je pre vás pohyb ešte dôležitejší. Treba si vybrať taký, ktorý nepreťažuje pohybový aparát, no zároveň ho precvičí. Vhodné aktivity sú napríklad bicyklovanie, spinning, plávanie, joga v zime sú výborné bežky. Ak ste zdravotne na tom veľmi zle alebo nemôžete aplikovať tieto ľahšie športy, určite sa neopustíte a začnite s chôdzou. Snažte sa chodiť aspoň 30 minút pokiaľ sa dá v rýchlejšom tempe, prípadne to tempo postupne zvyšovať. Prekysličíte organizmus, prospeje to nielen pohybovému aparátu ale i kardiovaskulárnemu systému a tiež psychike.

Mohlo by vás zaujímať: Pohyb pre zdravé kĺby a kosti


Nadváha telu neprospieva

Nadváha alebo obezita je jedným z najrizikovejších faktorov pri rôznych ochoreniach. Netýka sa to len pohybového aparátu. Preto je nám všetkým jasné, že by sme mali svoju hmotnosť udržať v správnych číslach. Pokiaľ nám ručička váhy vybehne vyššie, chrbtica a kĺby nesúce vyššiu hmotnosť, sú o to viac namáhané, než by bolo vhodné. Kĺby a chrupavky sa rýchlejšie opotrebúvajú, chrbtica nezvláda niesť zvýšenú záťaž. Postupne sa prepracujeme k nepríjemným bolestiam kĺbov a chrbtice. V tomto prípade je dôležité zmeniť svoj životný štýl, upraviť životosprávu a pokúsiť sa schudnúť. 

Mohlo by vás zaujímať: Obezita

Akútne ťažkosti a nepríjemné bolesti nám pomôžu zvládnuť aj rôzne prípravky vo forme masážnych gélov a bylinných mastí či lieky proti bolesti. Gély a masti sa aplikujú priamo na miesta odkiaľ bolesť vyžaruje. Používanie lokálnych gélov je jednoduché a nijako nezaťažuje organizmus, preto ich môžete na rozdiel od liekov na bolesť používať dlhšiu dobu.
 
Bolesti pohybového aparátu by nemali byť bežnou súčasťou života, na ktorú si nezostáva než zvyknúť. Pokúste sa čo najviac zmeniť doterajšie zvyky a uvidíte, že sa zmena čoskoro dostaví.